Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution mail account detectie  (gelezen 272 keer)

Evolution mail account detectie
« Gepost op: 2015/07/25, 11:30:18 »
Hallo,

Ik heb een vraag over Evolution. Sindskort ben ik het aan het uitproberen. Bij het toevoegen van een account word automatisch gekeken naar de instellingen van de provider. Dit is een goed ding zolang de instellingen correct zijn. Het volgende gebeurt:

Sindskort ondersteund mijn internet provider IMAP. Wanneer ik het account toevoeg en Evolution zoekt naar de instellingen dan komen de POP instellingen naar boven. Wanneer ik deze probeer te wijzigen lijkt het er op dat dit niet kan. Ik kan de gegevens wel wijzigen maar bijvoorbeeld niet de servertype (van POP naar IMAP). Ook wanneer je het account toevoegd is het niet mogelijk om voor IMAP instellingen te kiezen.

Weet een van jullie misschien hoe dit wel kan?

Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/25, 11:58:06 »
Naderhand aanpassen (van een account in je emailprogramma) kan niet. Ook bij Thunderbird en apple werkt dat zo.
De automatische instellingen komen uit een online database en deze is waarschijnlijk voor jouw provider nog niet bijgewerkt.

Opl.:
Maak in je emailprogramma een tweede account aan die je handmatig instelt voordat je het activeert.
Daarna kan je dat oude account in je mail-programma verwijderen.

PS:
dus niet een nieuw emailadres aanvragen bij je provider, je maakt eigenlijk alleen een nieuwe instelling in het programma.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/25, 12:00:15 door EZ-man »

Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/25, 12:10:10 »
Hoi EZ-man,

Dank je voor je reactie. Maar ik zie nergens zo'n functie. Niet met de "assistent"  en ook niet bij het toevoegen of verwijderen (Bewerken -> voorkeuren) van een account. Ik kan wel een account toevoegen maar dan krijg ik de "assistent" weer. Dus geen handmatige toevoegingen. Dit kan in thunderbird wel overigens.
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/25, 12:13:38 »
ik ken evolution niet zo goed, maar er is ergens een scherm met een overzicht van accounts en onderaan kan je met + en - een account toevoegen of verwijderen. (een heel lullige plaats voor dat plusje en minnetje - je kijkt er zo overheen)

Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/25, 12:22:11 »
Helaas is dat ook niet het geval, ik heb een knop toevoegen maar dan word de assistent gestart waardoor ik niet kan kiezen voor IMAP. Het gebeurt allemaal automatisch, wat betekend dat ik POP instellingen krijg. Is er een manier om die database  waar je het over had te updaten?
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/25, 12:24:04 »
Voila, uit de handleiding :  https://help.gnome.org/users/evolution/stable/mail-account-manage-imap-plus.html.en
Citaat
Mail accounts can be added by choosing File ▸ New ▸ Mail Account or via Edit ▸ Preferences ▸ Mail Accounts ▸ Add.

Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/25, 12:37:40 »
Dank je EZ-man, die had ik ook al gevonden maar dan krijg ik de assistent weer met de automatische instellingen.

Maar, ik heb het gevonden. Als je blijkbaar het niet eens bent met de automatische instellingen dan moet je op "terug" klikken in de assistent om alles zelf in te vullen. Een beetje slordig van de ontwikkelaars naar mijn mening.

Maar goed, het is oke nu. EZ-man, dank je wel voor je hulp en het mee denken.

Stap 1: Klik op bestand -> nieuw -> mail account of bewerken -> voorkeuren -> mail accounts -> toevoegen.
Stap 2: de mail assistent word gestart.
Stap 3: Vul je naam en mail account in en klik op doorgaan. De assistent gaat nu opzoek naar instellingen.
Stap 4: Als de assistent instellingen gevonden heeft dan gaat het over naar het account overzicht.
Stap 5: indien je het hier niet mee eens bent klik je op terug en vul je de gewenste gegevens in.
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/25, 12:43:29 »
mooi zo.

Je vraag over de database : nee jij kan die database niet zelfstandig aanpassen. Het is een service van Mozilla (Thunderbird /Firefox) en de providers dragen gegevens aan. Het is nu weekend en aanpassingen maken blijft - voorlopig - nog mensenwerk.  ;)

Re: Evolution mail account detectie
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/25, 12:45:46 »
Jammer, zou handig zijn, hoewel dan kan het ook een rommeltje worden. Misschien kan automatisering helpen. Maar ik betwijfel of hier voor ooit nog een systeem voor uitgevonden word.
Om de invloed van andere te weerstaan, is kennis over jezelf heel erg belangrijk |=| De toekomst is vastgesteld door de persoon die hem vorm geeft.