Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: {Opgelost} Windows verwijderen?  (gelezen 1877 keer)

{Opgelost} Windows verwijderen?
« Gepost op: 2011/03/08, 16:22:13 »
Hallo ik heb ubuntu op mijn desktop staan Ubuntu 10.1 en nu heb ik 2 OS erop staan WIndows xp en Ubuntu ik wil graag Windows verwijderen iemand idee hoe ik dat zou moeten doen ? ??? ??? ??? ??? ??? graag zo snel mogelijk antwoord :)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 16:56:08 door Wesleyvdv93 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/08, 16:24:17 »
Windowspartitie formatteren met Gparted en daarna sudo update-grub.

Maar ik raad het af. Tweevoudig opstartbaar is best handig, zo af en toe. Ik adviseer dus om het zo te laten.

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/08, 16:27:49 »
MMMM..... dus eigenlijk is er geen mogelijkheid meer om Windows xp eraf te gooien ? :( ik wil alleen ubuntu gebruik pc niet vaak meer maar gewoon... iemand nog andere ideeen ? zou fijn vinden als ik echt Windows eraf kan krijgen zonder problemen...

jesse2314

  • Gast
Re: Windows verwijderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/08, 16:32:59 »
Gewoon alles eraf gooien en ubuntu herinstalleren ;)

Maak wel een backup van je bestanden  die je wil houden op een externe hdd voor dat je hier aan gaat beginnen!

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/08, 16:35:22 »
Als het kan raad ik je ook aan om Windows gewoon te laten staan (je weet maar nooit of je nog iets nodig hebt dat alleen op Windows draait) tenzij je per se die schijfruimte moet hebben.

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/08, 16:36:27 »
Gewoon alles eraf gooien en ubuntu herinstalleren ;)

Maak wel een backup van je bestanden  die je wil houden op een externe hdd voor dat je hier aan gaat beginnen!

Ja maar ik heb Ubuntu niet op cd had hem vanaf WIndows geinstalleerd ? dus als ik nu alles eraf gooi dan heb ik een lege pc zonder OS ? :) en heb ik helemaal niks meer

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/08, 16:38:08 »
Als het kan raad ik je ook aan om Windows gewoon te laten staan (je weet maar nooit of je nog iets nodig hebt dat alleen op Windows draait) tenzij je per se die schijfruimte moet hebben.


Mmm nouja denk wel dat Ubuntu er sneller op word als ik xp eraf gooi ? en desktop gebruik ik zelf nooit meer en heb altijd nog een laptop met Win 7 dus .....

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows verwijderen?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/08, 16:41:51 »
Dus je hebt hem via Wubi geïnstalleerd? Dan gewoon een cd-tje met Ubuntu branden en opnieuw installeren.
Overigens raad ik, net zoals iedereen hier, af windows volledig te deleten. Als je je Ubuntu installatie verpunkt, heb je nog iets om op terug te komen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows verwijderen?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/08, 16:43:03 »
1. Je hebt nu blijkbaar een Wubi-installatie, waarbij Ubuntu gewoon een bestand is op de Windowspartitie:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren#TOC-Installeer-niet-binnen-Windows-Wubi

2. Voor wat je nu wil doen, moet je Ubuntu even op een CD branden of op een USB-staaf zetten: http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden

--Toevoeging: tiempjuuh is me net te snel af....  :)

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/08, 16:44:08 »
Dus je hebt hem via Wubi geïnstalleerd? Dan gewoon een cd-tje met Ubuntu branden en opnieuw installeren.
Overigens raad ik, net zoals iedereen hier, af windows volledig te deleten. Als je je Ubuntu installatie verpunkt, heb je nog iets om op terug te komen...

MMm oke als jullie allemaal mij dat afraden dan laat ik hem er wel op :) alleen nu jij zegt over dat cd'tje ik had dat ook poosje geleden gedaan en toen ging die niet verder dan 5 procent zoals iemand anders had bij topic enig idee hoe dat komt ?

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/08, 16:45:16 »
1. Je hebt nu blijkbaar een Wubi-installatie, waarbij Ubuntu gewoon een bestand is op de Windowspartitie:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren#TOC-Installeer-niet-binnen-Windows-Wubi

2. Voor wat je nu wil doen, moet je Ubuntu even op een CD branden of op een USB-staaf zetten: http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden

--Toevoeging: tiempjuuh is me net te snel af....  :)

Oke en als ik heb dan op cd heb dan doe ik cd met opstarten erin en dan vanaf cd opstarten en dan kan ik gewoon xp partitie verwijderen ?

Re: Windows verwijderen?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/08, 16:48:21 »
Bedankt allemaal denk dat ik er nu wel uit ga komen :)

Denk dat ik toen met die cd deed dat ik brand proces versnelt had wat dus niet moet :)
Ik kijk nog wel even of ik xp eraf ga gooien maar in iedergeval bedankt !


Mvg,

Wesley

Offline vds

  • Lid
Re: {Opgelost} Windows verwijderen?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/08, 17:08:12 »
De cd zo laag mogelijk branden.

Opstarten van cd om te installeren. Kies hele schijf gebruiken bij installatie.
Dan heb je alleen Ubuntu draaien.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10