Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA  (gelezen 2068 keer)

Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Gepost op: 2011/12/02, 14:36:11 »
Hoi,
Ook ik heb gehoord dat Facebook privacy schendt door gegevens te verzamelen/verspreiden maar wat zijn de concequenties?
Ik gebruik Facebook vnl. voor Occupy en om inzicht te krijgen in de financieel/econmoische ratten-politiek met alle problemen van dien.
Kom ik zo op een zwarte lijst?
Wie weet hier wat meer van?
Komt er zo een moment dat internet plat gegooid wordt?
Is er genoeg kennis onder de knappe koppen om internet gaande te houden of een alternatief internet te lanceren? Zijn hier mogelijkheden voor of moeten we dan zelf een sateliet bouwen en in de ruimte schieten?
Had al gehoord over internet 1 en internet 2 via Niburu.
Ben zeer benieuwd of iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen?
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/02, 14:56:49 »
Internet afsluiten, mensen op een zwarte lijst zetten, Niburu?
Dan is er maar 1 oplossing: sluit jezelf op in huis en maak een aluhoedje.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/02, 14:58:08 »
 XD
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 15:33:49 »
Internet via Niburu  ???
Gewoon terug naar elkaar brieven schrijven, en kletsen in de kroeg. Is nog gezelliger ook  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/02, 15:51:14 »
Hoi,
Ook ik heb gehoord dat Facebook privacy schendt door gegevens te verzamelen/verspreiden maar wat zijn de concequenties?
De meest directe consequentie is dat Facebook jouw informatie gebruikt om advertenties op jouw interesses af te stemmen. Een mogelijk indirect gevaar is dat Facebook (en ook bijvoorbeeld Google) een database opbouwt met veel persoonlijke informatie over jou. Deze database zou verkocht kunnen worden, worden opgeëist door de Amerikaanse overheid of worden gehackt.

Ik gebruik Facebook vnl. voor Occupy en om inzicht te krijgen in de financieel/econmoische ratten-politiek met alle problemen van dien.
Kom ik zo op een zwarte lijst?
Nee. Als je actief betrokken bent bij de organisatie van protesten als Occupy zou het wel kunnen dat je iets beter in de gaten gehouden wordt door de politie, zodat ze kunnen zien of het uit de hand dreigt te lopen.

Komt er zo een moment dat internet plat gegooid wordt?
Nee.

Is er genoeg kennis onder de knappe koppen om internet gaande te houden of een alternatief internet te lanceren? Zijn hier mogelijkheden voor of moeten we dan zelf een sateliet bouwen en in de ruimte schieten?
Internet blijft bestaan. Overheden proberen wel mogelijk bepaalde delen van het internet ontoegankelijk te maken voor hun burgers. Met name dictatoriale regimes gaan hier soms ver in. Een "tweede internet" lijkt me weinig zinvol, aangezien dat tegen dezelfde problemen als het "eerste internet" aan zal lopen.

Had al gehoord over internet 1 en internet 2 via Niburu.
Ben zeer benieuwd of iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Heb je het hier over de "planeet" uit de Babylonische mythe? Die bestaat niet.
Heb je het over de Nederlandse organisatie/website? Wat zij als "nieuws" melden is zonder uitzondering uit hun eigen of andermans duim gezogen.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/02, 16:53:07 »
Citaat
Heb je het over de Nederlandse organisatie/website? Wat zij als "nieuws" melden is zonder uitzondering uit hun eigen of andermans duim gezogen

En dat weet jij hoe?

Ik denk niet dat je dit zomaar kan zeggen, als jij niet weet of dit werkelijk waar is, laat deze organisatie dan in hun waarde. Ieder heeft zijn eigen waarheid en jij mag je eigen waarheid hebben. Maar oordeel niet over iets wat je niet kan staven.

Ik heb natuurlijk niet overal verstand van, maar op de gebieden waar ik wel enige kennis van zaken heb (met name natuurwetenschap en in het bijzonder sterrenkunde) zie ik Niburu voortdurend absolute nonsens verkopen. Op andere gebieden kan ik hun "nieuws" minder goed op waarde schatten, maar zie ik wel dat ze nooit een degelijke onderbouwing geven voor hun beweringen. Ik heb niet mijn eigen "waarheid", dat zou impliceren dat er meerdere, mogelijk onderling tegenstrijdige waarheden zijn en dat is een wel zeer vergaande oprekking van het begrip waarheid. Dit forum lijkt me niet de juiste plaats voor deze discussie, dus ik zal er verder niet op doorgaan.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/02, 16:55:47 door ThomasN »

Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/02, 16:56:56 »
Internet afsluiten, mensen op een zwarte lijst zetten, Niburu?
Dan is er maar 1 oplossing: sluit jezelf op in huis en maak een aluhoedje.


Icanhascheezbirger ftw =D

Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/02, 16:59:19 »
femke +1

asphyxia, waar blijf je met  je politieke slotje? :rolleyes:

Offline Dave

  • Lid
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/02, 19:41:13 »
Inderdaad en begrijp de titel ook niet helemaal, blijkt nergens uit in de openingspost.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/02, 19:43:06 »
Niburu, allemachtig.... Wat een halve zolen op die webstek. Van de pot gerukt is nog mild uitgedrukt. XD

Re: Facebook opgezet door ex-medewerker CIA
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/02, 20:07:06 »
Het gevraagde slotje....

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...