Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Artikel/Documentator van de Maand  (gelezen 2858 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Artikel/Documentator van de Maand
« Gepost op: 2010/10/13, 13:22:19 »
Ik kreeg net een ingeving om het meehelpen bij het schrijven van documentatie te stimuleren.

Schijf eens per maand een bericht op planet.ubuntu-nl.org met daarin een artikel dat erg veel uitgebreid is, of zet een documentatie schrijver/schrijfster in het zonnetje door te vermelden wat deze persoon die maand gedaan heeft ten behoeve van de documentatie

Wat vinden jullie van dit idee?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Artikel/Documentator van de Maand
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/13, 13:43:00 »
Een goed idee, maar dat houdt niet lang stand. Zoveel documentators op de wiki zijn er niet, dus naar een jaar ofzo ben je er al doorheen.
Overigens past dit ook wel IN de Ubuntero van de maand.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Artikel/Documentator van de Maand
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/13, 13:53:31 »
Het grote verschil wat ik wil maken tussen Ubuntero van de Maand en Documentator van de maand, is dat er wordt gefocused op WAT die persoon heeft bijgedragen en niet WIE die persoon is.

Zo creeer je een omgeving waar mensen gaan bijdragen, i.p.v. populair doen. Een Documentator kan ook meerdere keren in de spots gezet worden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Double12

  • Lid
Re: Artikel/Documentator van de Maand
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/21, 21:18:57 »
Goed plan. Ik denk dat het prikbord hier het meest geschikt voor is.
We zouden ook onregelmatig iemand/een artikel in het zonnetje kunnen zetten. Ik denk dat één keer per maand wat vaak is. En het wordt nog exclusiever: er wordt pas iemand in het zonnetje gezet zo gauw er een echt goed artikel is.