Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox 3.7 en 4.0  (gelezen 2578 keer)

firefox 3.7 en 4.0
« Gepost op: 2009/12/24, 16:04:53 »
tegenwoordig worden er vele kleine dingen opgevangen over firefox 3.7 en 4.0
vooral de (mogelijke) nieuwe interface zou een grote verandering zijn
http://blog.stephenhorlander.com/2009/12/21/windows-themeui-update/
maar wat mij opvalt is dat er nergens iets terug te vinden is wat ze gaan doen met de interface van linux in het algemeen
http://blog.stephenhorlander.com/tag/theme/
momenteel test ik 3.7 (pre alfa 1) en ik moet zeggen nog niets speciaals ,maar dit is misschien omdt er nog met 3.6 beta 5 bezig zijn
mijn vraag wat verwacht je van de komende ff en ff 4  verwcht je grote veranderingen aan de interface snelheid van de browser
en hoe zal hij komen te staan over chromium/chrome wat voor mij toch een goede en vooral snelle browser is
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 16:07:17 door verhelsttje »

Re: firefox 3.7 en 4.0
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/24, 16:13:44 »
Erg jammer dat Firefox op Windows nóg zo'n programma wordt dat er niet uitziet als een Windows-programma. Wat is dat toch, bijna elk programma op Windows verzint een eigen interface...

Re: firefox 3.7 en 4.0
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/24, 16:21:40 »
Erg jammer dat Firefox op Windows nóg zo'n programma wordt dat er niet uitziet als een Windows-programma. Wat is dat toch, bijna elk programma op Windows verzint een eigen interface...
is toch wel handig dat ze ongeveer het zelfde werken al is het wel grappig dat de programma's van microsoft zelf niet geïntegreerd zijn met 7 voorbeeldje ; Windows verkenner ondersteun geen Jump Lists je kan niet zeggen van open "home" of "mijn muziek enz

Offline Donenzone

  • Lid
Re: firefox 3.7 en 4.0
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/24, 17:10:10 »
Erg jammer dat Firefox op Windows nóg zo'n programma wordt dat er niet uitziet als een Windows-programma. Wat is dat toch, bijna elk programma op Windows verzint een eigen interface...

Niet helemaal waar, die Firefox-knop linksboven is standaard in Windows 7 (Zo zie je zo'n knop ook in Paint, Wordpad en Office.) en daarnaast is er niet echt zoiets als een standaard Windowsprogramma.

Ben echter benieuwd of Mozilla dit ook gaat waarmaken. Het lijkt weer een beetje too early too much te worden: bij Firefox 3.0 kregen we ook zulke mooie mock-ups te zien maar op Windows is er nooit wat van gekomen omdat Mozilla nu eenmaal te langzaam ontwikkelt en het dus moest schrappen.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 17:15:09 door Donenzone »

Re: firefox 3.7 en 4.0
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/28, 22:03:09 »
Hmzz... chrome is wat dat betreft een stuk verder. De gui zit minder in de weg en er wordt gefocust op de websites i.p.v. het programma. De nieuwe GUI van firefox lijkt me wel wat handiger, maar meer ook niet. 't Zit wat mij betreft nog steeds in de weg ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Luuk58

  • Lid
Re: firefox 3.7 en 4.0
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/29, 14:53:14 »


Moar and alternatives: Linux Theme Refresh « Chromatic Pixel
Ziet er ook heel nice uit, hopen dat dit er door komt bij Mozilla!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/08, 19:13:30 door Luuk58 »