Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: " Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu  (gelezen 1565 keer)

EelcoBoe

  • Gast
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Gepost op: 2007/02/03, 10:05:19 »
Omdat ik gebruik maak van een bestelsysteem via een website die uitsluitend onder Microsoft Internet Exlorer werkt heb ik deze met succes onder Ubuntu aan de praat gekregen.
Maar de vreugde was van korte duur... Terwijl ik aan het verkennen was welke mogelijkheden Ubuntu mij nog meer kon bieden, dacht ik een andere desktop uit te kunnen proberen en zette Kubuntu erop. Stom stom stom, want nu werkt de internetexplorer niet meer. Vrouw boos, klanten ontevreden, en ik zit met de handen in het haar.

Het lijkt erop dat " Wine" (nodig voor het gebruik van IE) niet meer op wil starten: Hij geeft de volgende melding:

wine: error while loading shared libraries: libwine.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory

Nu zit ik met een prima werkend ubuntu-systeem die alles prima doet, behalve zijn belangrijkste taak en dat is boeken bestellen. (ik heb een boekwinkel).

Wie weet raad?

Groet Eelco


EelcoBoe

  • Gast
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/03, 10:32:00 »
Dat had ik allemaal al gedaan, en het werkte ook allemaal.. maar nu dus niet meer. Ik krijg het niet hersteld omdat wine die foutmelding blijft geven...... :(

Offline Soul-Sing

  • Lid
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/03, 10:42:09 »
Citaat van: EelcoBoe
Dat had ik allemaal al gedaan, en het werkte ook allemaal.. maar nu dus niet meer. Ik krijg het niet hersteld omdat wine die foutmelding blijft geven...... :(
voor mijn voorstel: zie item#2 , heb je geen wine nodig. waarom verwijder je wine niet?
of een herinstall van wine, maar waarvoor? ik snap het niet.

citaat:Es4Linux is the simpler way to have Microsoft Internet Explorer running on Linux (or any OS running Wine).

No clicks needed. No boring setup processes. No Wine complications. Just one easy script and you'll get three IE versions to test your Sites. And it's free and open source.

Pensacola

  • Gast
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/03, 18:04:34 »
probeer de .wine directory in je home eens te verwijderen en dan winecfg te runnen

EelcoBoe

  • Gast
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/06, 14:41:34 »
Ik heb inmiddels de hele installalatie van Ubuntu maar weer eens over gedaan... En de Internet expolrer van Microsoft er weer op gezet volgens de tatanka-methode en het werkt gelukkig allemaal weer. Bedankt voor de hulp

Offline Soul-Sing

  • Lid
" Wine" doet het niet meer na installatie van Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/06, 22:05:33 »
Citaat van: EelcoBoe
Ik heb inmiddels de hele installalatie van Ubuntu maar weer eens over gedaan... En de Internet expolrer van Microsoft er weer op gezet volgens de tatanka-methode en het werkt gelukkig allemaal weer. Bedankt voor de hulp
succes met zaken doen! :)  (via ubuntu)