Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sync probleem met Dropbox  (gelezen 415 keer)

Offline jeegee

  • Lid
Sync probleem met Dropbox
« Gepost op: 2021/07/29, 14:10:20 »
Wanneer ik iets in mijn wachtwoordmanager verander zie ik dit niet terug op mijn mobiel of tablet (beide via QR-code gekoppeld met de laptop).
Echter, wanneer ik iets in de ww.manager verander op mijn mobiel of tablet wordt dit netjes gesynct tussen die twee, maar niet met de laptop.
Heeft iemand een oplossing?

PS  Als ik me goed herinner heb ik Dropbox uit de de repo geïnstalleerd.
Ik kom commando's tegen voor de terminal, maar wacht daar liever mee.
« Laatst bewerkt op: 2021/07/29, 14:12:50 door jeegee »

Re: Sync probleem met Dropbox
« Reactie #1 Gepost op: 2021/08/02, 09:47:08 »
Dat is denk ik meer een eigenaardigheid van de Dropbox app. Die synchroniseert volgens mij pas als je de app opent zodat data verbruik beperkt blijft. Als je dus iets aanpast op je PC zie je die pas als je eerst de dropbox app opent. Als je al eerder het bestand opent via de ww manager dan wordt er niet eerst gesyncd.

Offline jeegee

  • Lid
Re: Sync probleem met Dropbox
« Reactie #2 Gepost op: 2021/08/02, 13:46:14 »
Dank voor je reactie!

Ik gebruik Dropbox al jaren. Hij 'opent' altijd bij het opstarten. Ik heb de app nooit apart hoeven openen.
Ik synchroniseer niet selectief; in het menu van Dropbox heb ik de mogelijkheid om sync te onderbreken, wat betekent dat hij -als je dat niet doet- altijd synct.
Waar ik nu tegenaan loop heb ik niet eerder gehad; intussen is de verandering die ik ruim een week geleden heb aangebracht nog steeds niet te zien in de ww.manager op m'n Linux. Vreemde zaak.