Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met brandprogramma K3b.  (gelezen 497 keer)

Offline elspierre

  • Lid
Probleem met brandprogramma K3b.
« Gepost op: 2008/05/11, 08:04:27 »
Ik heb een groot probleem met K3b.
Het brandprogramma  laat in de bovenste vensters niet de logische partitie   /dev/sda6  zien die, als /media/data gemount, bij het installeren van Ubuntu 8.04 - als fat 32 geformatteerd- is aangemaakt.
Het laat derhalve ook niet de zich daarin bevindende mappen zien. Het laat alleen de mappen zien van de home- en root-patitie.

Dat betekent dat ik in feite niets kan branden, want al mijn data bevinden zich in mappen  van de /media/data-partitie.
"Locaties"  laat die partitie zien als  "Media van van 59,6 GB" en bij dubbeklikken daarop alle mappen met data.

Ook "Systeem-beheer laat in de systeemmonitor onder het tabblad bestandsystemen die partitie zien als /dev/sda6  met als mountpoint /media data en als fat geformatteerd.

Zie ik iets over het hoofd en zo nee wat moet ik doen om dit op te lossen ? Zo kan ik echt niet met Ubuntu blijven werken.
Is er een alternatief voor K3b ?
Bedankt voor julli hulp.
Pierre

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Probleem met brandprogramma K3b.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 10:06:48 »
In k3b heb je net onder de menu balk een invoerveld waar je kan ingeven wat je maar wil. Dit is dus een "editeerbare dropdown". Daar kan je dus gewoon /media/huppeldepup intikken.

Offline elspierre

  • Lid
Probleem met brandprogramma K3b.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 10:28:33 »
Wat ben ik toch nog een kluns met Ubuntu. Totaal over het hoofd gezien ,wat ik al vermoedde. Maar alweer wat geleerd. Dit is een voortreffelijk forum, snelle en goede antwoorden

Kennywest je hebt me alweer goed geholpen. Bedankt en fijne Pinksterdagen.
Pierre