Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: oproep aan alle leden!  (gelezen 8769 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
oproep aan alle leden!
« Gepost op: 2009/11/30, 23:20:31 »
beste leden van ubuntu-nl

bij deze wil ik jullie vragen om als je een bericht post,
een pb stuurt of een [otrs]mail beantwoord een ding in acht te nemen.

de mensen aan wie je dit stuurt zijn mensen die dit forum een warm hart toedragen en bereid zijn hier veel van hun vrijë tijd in te steken en dit met liefde doen.

de reden waarom ik dit vraag is omdat er sommige leden het nodig vinden om steeds op de man te spelen en te blijven provoceren terwijl hun meerdere malen gevraagd is om het gewoon leuk te houden.

los van je persoonlijke mening is het van belang dat we met respect met elkaar omgaan en dit ook laten blijken.

samen maken of breken we het forum en de laatste tijd gaat het mede door toedoen van sommigen de verkeerde kant op,
dat we iemand bijna de intensive care  opjagen met opruijende mailtjes is toch van de zotte.
en neem van mij aan dit is gebeurd :(


ik hoef geen reacties en ik zit helemaal niet te wachten op opruijende commentaren of discussies maar ga bij jezelf ten rade of dit het je allemaal waard is om je gelijk te halen in iets triviaals als een meningsverschil.

heb respect en toon dit dan zal je het ook ontvangen, alsjeblieft.

Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 23:24:02 »
Op wat voor soort posts doel je? Ik zie hier maar weinig onbetamelijks voorbij komen, op de standaard-ruzies af en toe na, zoals je die in elk forum wel ziet.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 23:25:43 »
diegene die ik aanspreek weten het zelf prima,,
en voor diegene die zich niet aangesproken voelen is het een tip voor de toekomst.

ik treed op verzoek niet verder in op details op dit moment.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/01, 00:33:59 »
Aan chris

Ik vind het heel ernstig dat je je gedwongen voelt om zo'n oproep te moeten plaatsen.
De mensen die dit treft wens ik sterkte, en een goede raad, zet dat soort dingen van je af, en sta er boven.
Elkaar dwarszitten op een forum, waar zijn we mee bezig? Heb je echt niets anders te doen.

Vr.groet, peter

Offline joop13

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/01, 01:33:20 »
@ petervdw: Inderdaad, we zijn toch niet Ubuntu zo? Nog maar even voor die mensen:
Citaat
Er zijn vele vertalingen van 'ubuntu' mogelijk, waaronder:

    * "Eén-zijn"
    * "Menselijkheid tegenover anderen"
    * "Ik ben omdat wij zijn"
    * Menselijk worden door anderen

Een veel gebruikte definitie van ubuntu is "het geloof in een universeel gedeeld verbond dat de gehele mensheid verbindt".
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Dave

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/01, 10:20:19 »
post wat je te zeggen hebt en kan het niet door de beugel slik het dan maar in.
dat achterlangs gejengel doet me denken aan het braafste jongetje van de klas die altijd maar bij de juf kwam klagen over anderen en door iedereen uitgekotst werd.

Geen frisse praktijken om dergelijke berichten te versturen en heel erg jammer dat iemand het zich zo aantrekt.


Offline track

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/01, 13:02:09 »
Als sommige leden zich een onaanvaardbaar gedrag tegenover anderen veroorloven zou ik dat
ook liever ok een intern / persoonlijk level afhandelen. (en daar zal ik ook op dringen !)

En toch zie ik het vaak dat vele mensen te snel en onbedacht "praten" en te weinig luisteren.
(en soms gebeurt mij dat ook)
Dit punt moeten wij ons telkens weer duidelijk voor ogen houden.  Telkens "stop" en herlezen.
Want dat is de kleine praktische munt in die de "Ubuntu"- menselijkheid overdag gehandeld wordt.
Anders blijven die verheven principes pure theorie !

In die zin ondersteun ik het verzoek van chris.

track

Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/01, 22:39:42 »
Tja, Chris heeft natuurlijk gelijk. Het is niet de bedoeling dat we hier met elkaar mensen het ziekenhuis in werken. Er zijn wel grenzen.
En ja, het leven blijft maar ingewikkeld.
Er zijn van die momenten dat je zeker weet dat je gelijk hebt en, potverdorie, je krijgt het niet.
Dan zijn er verschillende dingen die je kunt doen:
- doordrammen, vloeken, tieren, schelden.... dan denkt vervolgens de tegenpartij dat je een debiel bent en luistert niemand naar je.
- je kunt je afvragen of je nog meer energie en stress in dit onderwerp wilt steken. Is het je dat waard en levert het je wat op?
- je kunt accepteren dat je het niet altijd over alles eens kunt zijn... pffff agree to disagree. Hef het glas, doe een plas en over tot de orde van de dag.

Maar eh.... laat je niet teveel opnaaien. Dit is maar een forum, meer niet. En denk na voordat je dingen op het forum neerzet. Ben je pissig dan heb je zomaar iets opgeschreven wat je onder andere omstandigheden nooit had opgeschreven. Probeer eens de regel te hanteren: Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Doe je dat, en dit geldt echt voor iedereen hier, dan zul je zien dat het beter gaat.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/01, 22:42:31 »
laacque en ook de andere nuttige bijdrage dank jullie wel :)

ik wist wel dat er meer mensen met gezond verstand op dit forum zaten.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/01, 23:36:27 »
Met grote schrik lees ik dit berichtje. Dit is voor mij niet de ubuntu gedachte.

Ik moet nog veel leren en zal jullie daar zeker bij nodig hebben. Mijn mening is dat dit toch een warm forum is dat door veel mensen met hart en ziel ondersteund word. Hierdoor heb ik veel aan dit forum en wil dit dan ook graag blijven behouden.

Voor nu hulde aan de medewerkers, mods en admins. Zelf ben ik op een ander forum dat ook groot is aansturend mod. Dus begeleid ik de mod en modereer ik zelf. Dat is lastig werk maar zeer leuk, ik hoop dat dit bericht voor eenieder goed opgepakt word zodat de sfeer die hier heerst niet kapot gaat.

Mijn steun hebben jullie, ook wil ik zeker mijn bijdrage leveren voor een leuke en gezellige bijdrage aan dit forum.

Mijn dank voor de medewerkers die hier zichzelf laten zien en hun vrije tijd voor geven.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

FrSu

  • Gast
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/01, 23:43:14 »
Geschreven tekst in forums, mail etc. Zodra de bloeddruk gaat stijgen bij het typen van een tekst (en we weten allemaal exact bij ons zelf wanneer dat zo is XD) gelijk stoppen. Het wordt het er alleen maar erger van.

Zo ga ik er mee om. ;)

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/02, 11:56:28 »
Dat er hier en daar wat fricties zijn dat zien we denk ik allemaal wel.
Maar dat de gemoederen zo hoog op gespeeld worden dat mensen richting een dokter of ziekenhuis moeten, daar heb ik echt geen woorden voor.

Allemaal hebben we wel eens dingen die ons niet aanstaan dan zeg je daar 1 keer iets van en vergeet je het verder ZONDER HARD FEELINGS.

Ik denk dat mensen die het zo hoog opspelen maar eens stil moeten staan dat iedereen die helpt hier alles vrijwillig doet en soms beslissingen moet nemen die bij de groep liggen, en dus hij alleen de persoon is die de dingen uitdraagt.

Voor alle betrokken mensen, ik ben echt geschrokken van dit topic.
En vind het TRIEST voor alle 2 de partijen!
Triest dat mensen de dingen zo hoog opspelen!
Triest dat mensen hierdoor lichamelijk en geestelijk letsel oplopen!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/03, 17:58:37 »
Sowieso het internet zo serieus nemen. :')

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/12/03, 18:02:54 »
@ petervdw: Inderdaad, we zijn toch niet Ubuntu zo? Nog maar even voor die mensen:
Citaat
Er zijn vele vertalingen van 'ubuntu' mogelijk, waaronder:

    * "Eén-zijn"
    * "Menselijkheid tegenover anderen"
    * "Ik ben omdat wij zijn"
    * Menselijk worden door anderen

Een veel gebruikte definitie van ubuntu is "het geloof in een universeel gedeeld verbond dat de gehele mensheid verbindt".
Er zijn ook mensen die zeggen dat het "Ik ben te lui om Debian te configureren" betekend.  :'( XD

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/12/03, 18:04:18 »
:D of sick and tired of compiling gentoo

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #15 Gepost op: 2009/12/03, 18:08:38 »
Geschreven tekst in forums, mail etc. Zodra de bloeddruk gaat stijgen bij het typen van een tekst (en we weten allemaal exact bij ons zelf wanneer dat zo is XD) gelijk stoppen. Het wordt het er alleen maar erger van.
Nee, gewoon je antwoord intikken, overlezen, aanpassen, nog eens overlezen, weer aanpassen, nog eens nalezen, ...

... en dan weggooien ipv opsturen!   =D
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline track

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #16 Gepost op: 2009/12/03, 19:57:44 »
Citaat
...
intikken, overlezen, aanpassen, nog eens overlezen, weer aanpassen, nog eens nalezen, ...

... en dan weggooien ipv opsturen!   =D
=D Dat doe ik soms ook.
Met name als ik gewaar wordt dat ik anders zou praten zonder iets te zeggen.

Ja, je kunt gewoon boven rechts op [toon nieuwe reacties] klikken, dan is ie weg.  =D
Je moet het maar doen.

track

Femke:  dat was een uitzondering !  Echt.

Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #17 Gepost op: 2009/12/03, 23:17:31 »
Hallo, degene die zich door dit forum kennelijk de gordijnen laat injagen (en waar deze draad vervolgens over gaat), moet zeer zeker ook bij zichzelf te rade gaan. Een webforum is een plek waar vele meningen - en stemmingen - de revue passeren. Vaak zijn er ook 'haantjes' actief, die de baas willen zijn en tot vervelens toe proberen gelijk te hebben en als dat niet lukt via obscure verbale omwegen toch te krijgen. Ik doel nu niet specifiek op dit forum of bepaalde gebruikers, dit is een algemeenheid op het web, en dat al zolang dit web bestaat.

Dus. Laat je nooit meer door iemand op de kast jagen. Ik weet van vroeger erg goed wat dat betekent en hoe dat voelt, maar het sop is de kool simpelweg niet waard. Idioten zijn overal en dus ook - respectievelijk vooral - op internet.

Mijn 'beleid' op forums: ik antwoord op een moment dat ik meen iets bij te kunnen dragen en houd m'n mond, respectievelijk toetsenbord, als dat niet zo is -- geintjes en off-topic-(on)zin daargelaten. Gaat iemand schreeuwen of erger: niet mee bemoeien, niet op reageren.

Bodemlijn. Gebruik het web en de forums als iets tot jouwer nut. En nergens anders voor.


Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #18 Gepost op: 2009/12/04, 00:04:12 »
Beste paul,

Ik snap je insteek, echter kunnen mensen je het heel zwaar maken, zeker als mensen op een forum elkaar al een tijd kennen (geloof me dit is ervaring) dan is het heel moeilijk om geen reactie terug te geven en wordt het idd van kwaad tot erger.

Natuurlijk is het beter om dan geen reactie te geven, echter net als in een discusie tijdens een verjaardag, dan ga je er ook in mee. Alleen zijn er ook mensen die dit door kunnen drijven tot de volgende verjaardag. En ik denk dat het over dit soort dingen gaat.

Je bodemlijn daar ben ik het helemaal niet mee eens want als alle mensen die op het net zitten zo zouden denken? Waar haal jij dan je antwoorden vandaan??????????

Juist gelukkig zijn er mensen die dingen doen voor anderen, als de mensen hier zo zouden denken als jij uitspreekt zou deze site nu zijn zoals de wereld aan het worden is dus alles voor je zelf (lees als ik er maar beter van wordt) en juist op dit forum is dat niet zo en daar ben ik heel blij om.

En dat sommige mensen daar misbruik en voor hun misschien gebruik van maken ja daar over kan ik niet echt oordelen daar ik niet weet waar het over gaat maar als mensen lichamelijke klachten krijgen om andere mensen te HELPEN, ja dan ga je je sommige dingen zelf wel afvragen.

Gelukkig zie ik ook veel mensen die de dingen wel heel fijn vinden en het naar hun zin hebben hier, en dat maakt goed dat geen dat andere verz....ken.

Na mijn eerste week hier of 2e week heb ik al eens een bericht gedaan aan de beheer groep van deze site, waarom sommige mensen alles op het forum gooien, ipv bv een pb naar die persoon.
Echter zie ik ook dat die mensen het echt heel druk hebben en (denk ik) minder tijd om aan deze dingen of om deze dingen op te merken. En daar gaat het dan ook aan alle kanten fout mensen lezen niet, het is moeilijk te luisteren maar lezen wordt ook moeilijk (merk ik ook aan mijzelf) je doet snel je ding en (indien je koppig bent) blijf je bij het geen je gezegd hebt en probeer je je gelijk te krijgen omdat je de persoon aan de andere kant toch niet kent.

Maar nooit zal ik me neerleggen bij jou bodemlijn, en ik hoop zowel voor mezelf als voor heel veel anderen dat niet iedereen hier er zo over denkt.

Groet Rob
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #19 Gepost op: 2009/12/04, 00:27:21 »
Je bodemlijn daar ben ik het helemaal niet mee eens want als alle mensen die op het net zitten zo zouden denken? Waar haal jij dan je antwoorden vandaan??????????
Hallo, je ziet kennelijks iets belangrijks over je hoofd hier. Als ik zeg dat je het web moet gebruiken 'tot je eigen genoegdoening' of zoiets, betekent dat zeer zeker ook zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden als je kunt - als je daar zin in hebt, uiteraard. Dus niet louter gelurk, zoals je kennelijk leest, opmaakt, vindt, suggereert en zelfs insinueert, hé mop, wou je ruzie of zo? :)

Offline Petervdw

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #20 Gepost op: 2009/12/04, 00:39:27 »
Tja, die bodemlijn ..........
Ook een tijdje over na zitten denken. Ik denk dat Paul het niet zo straight bedoelt als welrob het opvat en omschrijft.

Op zo'n forum gaat het toch gewoon om wat verantwoordelijkheidsgevoel, fatsoen en beleefdheidsvormen jegens een ander. Sommigen voelen dat als vanzelf aan, en anderen menen dat alles maar kan. Maar om dan maar altijd voor je te kijken; kan toch niet juist zijn.

Ik heb er tenminste nog altijd plezier in om een ander ergens mee of aan te helpen, niet alleen op dit forum. Wel merk steeds vaker dat anderen vaak veel meer van bepaalde zaken weten dan ik, dan probeer ik m'n mond maar te houden. Maar dat is gewoon het besef dat je niet alles kan weten, en heeft niets met een bodemlijn te maken.

Daarnaast vind ik dat je op dit forum nog steeds geweldig geholpen wordt, al is de vraag nog zo stom. Chapeau!


Vr.groet, peter

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #21 Gepost op: 2009/12/04, 00:47:47 »
wou je ruzie of zo? :)

Uheeee nee maar kunnen we dit gewoon buiten uitvechten zonde van al die spullen hier binnen vind je niet??? ??? ??? :o :rolleyes: ;) ;)

Maar dit was je regel: Bodemlijn. Gebruik het web en de forums als iets tot jouwer nut. En nergens anders voor.

Hier lees ik niet, tot je eigen genoegdoening!!

En dat is nu net dat geen ik bedoel, soms schrijf je iets en is het aan de lezer wat hij er van maakt!! (sorry jij was de laatste) hahahaha
@Petervdw ook aan jou sorry zie boven..

Natuurlijk snap ik wat je bedoeld alleen als mensen slecht in hun vel zitten dan krijg je dit soort mis verstanden en dat kan echt heeeeeeeel hoog oplopen. Zeker met of door mensen die al lang of veel hebben mee gemaakt op een forum.

(ik lees hier bijna alles dat geschreven wordt, en lees veel frustraties van mensen. Juist van de mensen die hier al lang komen. En soms terecht en soms ook niet (denk ik dan door het geen ik lees(of denk tussen de regels door te lezen) maar achter ieder mens schuilt een verhaal en als je dat verhaal niet kent kan je niet oordelen nog mensen veroordelen))

Ik beheer b.v al meer dan 7 jaar een site voor (merendeel vrouwen)(en die zijn ook niet (altijd)))) makkelijk hoor)))));) en als ik kijk over die 7 jaar heb ik minder moderators gehad als dat ik hier al weg heb zien gaan, en natuurlijk is het hier extreem druk. Maar geeft ook aan dat er dingen niet gaan zoals ze horen te gaan!!????????
« Laatst bewerkt op: 2009/12/04, 01:15:20 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Dave

  • Lid
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #22 Gepost op: 2009/12/04, 10:23:03 »
meer vrouwen in het team dus. Mannen weten wanneer ze die niet tegen moeten spreken  :evil:

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #23 Gepost op: 2009/12/04, 12:05:26 »
hahahaha ja zo kun je dat ook vertalen Dave (wel een goede die houden we er in)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: oproep aan alle leden!
« Reactie #24 Gepost op: 2009/12/04, 13:54:26 »
Het forum is bedoeld voor onderlinge technische hulp met Ubuntu. Dat werkt goed; gelukkig nog steeds. Dat is het belangrijkste.

Wat het forum niet goed kan, is dienen als middel voor normale sociale omgang. Daar is geschreven tekst te beperkt voor.... En bovendien is niet iedereen altijd even behendig in schriftelijk communiceren.

Geschreven tekst geeft gauw aanleiding tot misverstanden, en dus tot ergernissen en ruzies. Dat is eigenlijk niet te vermijden; we zijn mensen..... Conflicten zul je blijven houden.

Daarom is er geen makkelijke oplossing voor de huidige problemen, denk ik. Wel denk ik dat het goed zou zijn, wanneer de moderatoren wat eerder ingrijpen en wat minder door de vingers zien. Zonder meteen een ijzeren discipline in te voeren natuurlijk, dat hoeft nou ook weer niet. Maar wat strenger modereren "mag" wel van mij.  :)