Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: www.volgdevos.nl ook al met silverlight  (gelezen 19899 keer)

Offline vds

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/09, 19:33:05 »
Mooi dat men tegemoetkomt.
Bedankt!
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Spider

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/09, 19:50:30 »
Petje af, Staatsbosbeheer!  :) Dat kinderachtig clubje bij RTL kan nog heel veel leren!
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/09, 20:17:38 »
Mooi dat het werkt en dat het zo snel opgepakt is.
Nu nog een vos :-)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/09, 20:28:19 »
Doen ze goed! :D

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/09, 21:46:16 »
Nu wil ik m zien ook, ben er alleen niet geduldig genoeg voor vrees ik  :|

Offline koen_92

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/09, 21:56:31 »
De streams van RTL zijn beveiligd met DRM. En die wordt natuurlijk niet ondersteund door Moonlight...
Wat wel kan is de site voor de gek houden zodat die denkt dat je met een ipad die site bekijkt. Dan krijg je gewone HTML5 video's die het in elke browser doen.

Werkt helaas ook niet meer: :(

Offline wowo

  • Lid
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/10, 10:36:04 »
Lijkt wel twitter  :D maar ik zie hem nu in zijn hol liggen ...:
Heel af en toe beweegt ie.
Logisch natuurlijk dat ie overdag slaapt maar Ik wordt er ook zelf slaperig van.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/10, 11:46:28 »
Lijkt wel twitter  :D maar ik zie hem nu in zijn hol liggen ...:
Heel af en toe beweegt ie.
Logisch natuurlijk dat ie overdag slaapt maar Ik wordt er ook zelf slaperig van.

Vanochtend deed die het niet, dus net weer proberen en meteen raak. De vos draaide zich om en keek even in de camera, geniaal. Maar nu ligt ie weer te maffen. Nu kun je hem/haar? zien liggen op het schermpje linksboven.

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #33 Gepost op: 2013/05/20, 15:39:46 »
Wat ook heel leuk is, is www.beleefdelente.nl van de vogelbescherming....
En het beste is, geen silverlight nodig!!!!
Dus daar kunnen de jongens van staatsbosbeheer nog wat van leren.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 15:41:42 door steef76 »

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #34 Gepost op: 2013/05/20, 20:05:32 »
Wat ook heel leuk is, is www.beleefdelente.nl van de vogelbescherming....
En het beste is, geen silverlight nodig!!!!
Dus daar kunnen de jongens van staatsbosbeheer nog wat van leren.

Ik kan de stream van Staatsbosbeheer anders gewoon openen in VLC. Is een klein extra stapje maar dan werkt het zo goed. Als dat nu niet kon dan was ik het wel met je eens geweest maar het kan dus wel...

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #35 Gepost op: 2013/05/20, 23:23:44 »
Citaat
Ik kan de stream van Staatsbosbeheer anders gewoon openen in VLC. Is een klein extra stapje maar dan werkt het zo goed. Als dat nu niet kon dan was ik het wel met je eens geweest maar het kan dus wel...

Ja, ik kan ook de vos wel zien met vlc, maar leg het maar eens uit hoe je dat doet aan me 90 jarige atechnische oma, die op 2 uur rijden van mij vandaan woont...
Het punt is gewoon dat het blijkbaar dus ook anders kan. Dat men gewoon een stream aanklikt en dat die stream gewoon te bekijken is, ongeacht of men op spullen van Microsoft, Apple, Android, Linux enz. gebruikt.

Een ander punt is dat de ooievaars jongen nog niet kunnen vliegen, dus ze zijn continue te zien. En de eieren van de koolmees zijn nog niet eens uitgekomen. Dus daar valt nog een boel te bekijken  ^-^

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #36 Gepost op: 2013/05/21, 00:14:31 »
Dus jou 90-jarige oma gebruikt een OS zonder Silverlight? Knap, heb respect daarvoor :)

Maar goed, ik snap je punt wel en ben het wel met je eens. Misschien ben ik wat optimisch over die stream omdat je ander Silverlight-spul zoals die nieuwe uitzendingen van Uitzending Gemist bijv. weer niet met VLC kunt bekijken ondanks dat dat ook Silverlight is. Ik vond het daarom juist een voordeel dat het bij deze wel kan. Maar goed, je hebt wel gelijk.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/21, 00:16:24 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #37 Gepost op: 2013/05/21, 07:45:35 »
Hij doet het niet meer: http://bit.ly/eHLeTg
Kan 'm overigens gewoon in de browser openen, via de Totem-plugin. Geen VLC nodig.

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #38 Gepost op: 2013/05/21, 09:29:48 »
Miscchien ben ik nog niet wakker, maar kan geen linkje vinden op de site om het op linux te zien.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #39 Gepost op: 2013/05/21, 11:14:47 »
@markba: Dat hangt van je browser af denk ik want hier pakt de Totem-plugin hem niet op ondanks dat ie op andere sites wel gewoon werkt. Maar maakt me niet uit, VLC doet de job wel :)

@flyerman: Je moet de URL kopiƫren die markba gaf. Niet de bit.ly maar de URL die je krijgt na het klikken op de bit.ly-link en die in Totem of VLC openen.

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #40 Gepost op: 2013/05/30, 09:30:13 »
Citaat
Dus jou 90-jarige oma gebruikt een OS zonder Silverlight? Knap, heb respect daarvoor :)

Mijn  omaatje heeft het oude pc-tje van mijn pa gekregen. Er stond nog win xp op het duurde erg lang voordat het opgestart was. En mijn oma heeft nog nooit eerder met een computer gewerkt, dus waarom dan geen xubuntu he?

Blijkbaar kan staatsbosbeheer wel een stream opzetten die wel voor iedereen te bekijken is:

www.volgdebever.nl

Erg leuk om te zien!!!!


Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #41 Gepost op: 2013/06/08, 08:50:27 »
In deze discussie zie ik vaak de oplossing om in de source de video link te zoeken.

Gewoon klikken op de "CAM 1" etc. buttons werkt ook prima, dan krijg je gewoon de vraag of je de video wilt openen.

Re: www.volgdevos.nl ook al met silverlight
« Reactie #42 Gepost op: 2013/06/08, 11:32:53 »
Gewoon klikken op de "CAM 1" etc. buttons werkt ook prima, dan krijg je gewoon de vraag of je de video wilt openen.

Dat werkte hier dus niet.