Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: overstappen van Gnome naar KDE  (gelezen 2265 keer)

Kryptonate

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Gepost op: 2006/05/23, 15:31:43 »
Ik heb Ubuntu geinstalleerd en zit dus in Gnome. Nu zou ik KDE willen gebruiken en heb het geinstalleerd met Synaptic maar hoe wissel ik nu naar KDE?

budster

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/23, 15:35:25 »
dat kan in je inlog scherm

Kryptonate

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/23, 15:49:37 »
ah k, bedankt :)

Gast

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/27, 17:11:22 »
Ik wou nog ff vragen of dit tijdens de installatie opgegeven moet worden of dat je na installatie ook nog kan kiezen vanuit je inlogscherm?
Zo ja, hoe dan want ik kan alleen een naam invullen en in het scherm daarna een wachtwoord, meer opties heb ik niet of tot dusver niet ontdekt!

Rob

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/27, 17:18:02 »
Je hebt normaal ook het menu actions of zo, daar kan je dat kiezen en kan je ook de default instellen. Doe eens ctrl+alt+backspace om naar het inlogscherm te gaan zonder te moeten heropstarten.

Gast

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/27, 17:23:26 »
Helaas zit ik nu op mijn werk en heb ik niet de mogelijkheid dit te testen.
Maar als ik je goed begrijp kan ik dus vanuit Ubuntu naar Kubuntu?

Rob

overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/27, 18:28:42 »
Ja, als je kubuntu-desktop installeert kiest kun je tijdens het inloggen (via het menu links onder in beeld) kiezen voor KDE of Gnome.

Offline mcgyver

  • Lid
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/27, 18:46:37 »
Dennis, ik dacht dat als je de KDE desktop installeerde, gnome er automatisch uit werd gegooid?

Gast

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/27, 18:51:45 »
Hoe installeer ik dan die kubuntu-desktop?
Vanaf de installatiecd of vanuit Ubuntu zelf (synaptics uit mijn hoofd)?

Merodach

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/27, 19:14:50 »
Vanuit synaptic... zoeken op kubuntu-desktop, installeren, ctrl-alt-backspace en bij sessies kun je dan kiezen voor KDE...

overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/27, 20:57:05 »
mcgyver: nee hoor
Rob: met synaptic inderdaad :)

Offline woteb

  • Lid
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/31, 12:22:30 »
Je kunt ook Kubuntu 'kaal' installeren, dus zonder Gnome. 't Is even knutselen, maar je krijgt er wel een snel systeem door wat je zelf op kunt tuigen zoals je dat zelf wenst.

1. Kies bij het installeren voor een server installatie. Hier onstaat dus een kaal (Ubuntu) linuxsysteem.

2. Wanneer het installeren klaar is het volgende doen:
a. sudo passwd root . Dan drie keer het paswoord opgeven, de eerste voor je eigen account, dan 2x voor het nieuwe root account.
b. Dan overschakelen naar het root account. Dit doe je door het commando su (dan het root paswoord opgeven).

3. De installatiebronnen even aanpassen: pico /etc/apt/sources.list

er staan een aantal bronnen met een # ervoor, deze zijn uitgeschakeld. De eerste twee bronnen die je tegen komt de # weghalen. Opslaan met +  en afsluiten met +

4. Even updaten: apt-get update (herhaal dit een paar keer wanneer er wat foutmeldingen komen, na een paar keer zie je er misschien nog een paar staan, maar daar hoef je je niets van aan te trekken).

5. Installeer het X-windows systeem en de KDE (Kubuntu) desktop:

apt-get install x-window-system-core kubuntu-desktop kdm mc

(mc staat voor Midnight Commander (een Norton Commander kloon), een soort Swiss-knife voor Linux wat ik je zeker aan kan raden).
(Wil je het helemaal 'kaal' hebben, dan i.p.v. kubutu-desktop kiezen voor kdebase of xubuntu-desktop voor als je met XFCE wil werken. Keuze genoeg.)

Kubuntu wordt nu ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

linefarmer

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/31, 17:50:35 »
@Kryptonate: wat ook kan (is misschien makkelijker dan synaptic) Tik in je console
Sudo apt-get install kubuntu-desktop Daarna worden de pakketten geladen. Na de installatie ff opstarten, aanmelden, en KDE kiezen.

Suc6

Rene

SandervdV

  • Gast
overstappen van Gnome naar KDE
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/01, 07:49:46 »
euhm... is het misschien ook niet handig als je kde wil om kubuntu te downloaden?

http://kubuntu.org