Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Xubuntu loopt vast (bijgewerkt 2x)  (gelezen 684 keer)

Offline Robert9

  • Lid
Installatie Xubuntu loopt vast (bijgewerkt 2x)
« Gepost op: 2014/02/08, 09:00:49 »
Eerst een vraag: Ik ben al 2 maal begonnen aan een uitleg van mijn klacht, maar als ik even uit dit verhaal ga om wat uit te zoeken ben ik alles kwijt. Is er geen mogelijkheid je tekst even op te slaan. Volgens mij wordt de tekst niet automatisch opgeslagen?

Rob

Ik had bij het installeren die Fraunhofer-toestand aangevinkt, toen ik dat verwijderd had kon ik verder. E.e.a. werkt nu, al loop ik wel tegen probleempjes aan - maar ik zal het eerst zelf proberen. Wat ik een hele vooruitgang vind t.o.v. de oude versie is dat ik zonder veel problemen in mijn Windows-netwerk kan komen. Wat daar voor problemen bij opduiken moet ik nog uitvinden.
Maar ik heb wel alvast een paar vragen.
Ik heb de versleuteling van mijn  harde schijf ingeschakeld, maar achteraf is dat overdreven, want gezien de leeftijd van mijn laptop durf ik er toch geen belangrijke dingen op te zetten. Dus hoe kan ik die versleuteling ongedaan maken?
En tijdens de installatie kreeg ik een verhaal dat er een paar kleine partities waren. Maar ik kon niet zien waar die voor dienden en of ze na de installatie nog aanwezig zijn.
Hoe werkt dat ook weer als je de harde schijf wilt bekijken. Iets met GParted staat me bij...

Rob

PS Hoe zit dat met: verplaatst naar Forum? Heeft dat te maken dat het over X-ubuntu gaat?

Vervolg: Vanuit Xubuntu kan ik wel de andere computers in mijn netwerk zien, maar Windows 7 toont niet de Xubuntu laptop. Moet ik nog iets instellen?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/08, 13:53:24 door Robert9 »

Re: Installatie Xubuntu loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/08, 09:44:06 »
Gewoon: typ je voorlopige tekst en kies voor 'verzenden' . Wil je later nog wat toevoegen klik je rechtsboven in je bericht het kleine icoontje om te bewerken (editten zo u wil) . 

Handig is dat je met je openingspost even vermeld dat je nog wat toe te voegen hebt; dat maakt het ons gemakkelijker.

Je kan ook op die manier de titel van je openingspost veranderen naar wat je wenst.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Installatie Xubuntu loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/08, 11:14:12 »
En anders kun je altijd nog een nieuw tabblad openen en daar je zoekopdracht ingeven :)

Offline Robert9

  • Lid
Re: Installatie Xubuntu loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/09, 15:56:52 »
Mijn grote probleem is kennelijk dat ik niet weet hoe het op het forum precies toegaat. Ik stel een vraag over Xubuntu en dan zegt Femke98: "Hoort denk ik onder Forum te staan, Heb een mod gemaild.", wat dat ook moge betekenen.

Met veel moeite heb ik mijn  bericht onder teams/forum teruggevonden, maar hoe kan ik nou weten over welk forum het gaat?
Ik heb trouwens nog een vraag hierover: is het verplaatst omdat het over Xubuntu gaat? Er staat nergens dat dat zo moet. Het is maar dat ik weet hoe e.e.a. zijn werk gaat - of is er feitelijk een apart Xubuntu-forum en ben ik hier aan het verkeerde adres?

Omdat er niet gereageerd wordt op de vragen in mijn aanvullingen stel ik ze hier nog maar eens:
Ik heb de versleuteling van mijn  harde schijf ingeschakeld, maar achteraf is dat overdreven, want gezien de leeftijd van mijn laptop durf ik er toch geen belangrijke dingen op te zetten. Dus hoe kan ik die versleuteling ongedaan maken?
En tijdens de installatie kreeg ik een verhaal dat er een paar kleine partities waren. Maar ik kon niet zien waar die voor dienden en of ze na de installatie nog aanwezig zijn.
Hoe werkt dat ook weer als je de harde schijf wilt bekijken. Iets met GParted staat me bij...

En: Vanuit Xubuntu kan ik wel de andere computers in mijn netwerk zien, maar Windows 7 toont niet de Xubuntu laptop. Moet ik nog iets instellen?

Alvast bedankt voor de moeite,

Rob


« Laatst bewerkt op: 2014/02/09, 16:08:55 door Robert9 »

Offline Robert9

  • Lid
Re: Installatie Xubuntu loopt vast (bijgewerkt 2x)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/09, 17:24:32 »
OK, ik ga straks aan de slag. Ik heb vroeger wel eens op het forum gevraagd, maar dat ging waarschijnlijk telkens over dezelfde kwestie, zodat het "verdeel"- probleem niet aan de orde was...

Bedankt,

Rob


Re: Installatie Xubuntu loopt vast (bijgewerkt 2x)
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/09, 20:46:23 »
Er staat een "Verplaatst"-verwijzing op de oorspronkelijke plaats in het oorspronkelijke forumgedeelde dus veel pijn en moeite van je draadje vinden had je je kunnen besparen...