Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: huizenruil in ubuntustijl?  (gelezen 4216 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Gepost op: 2007/06/28, 19:27:10 »
de ubuntugemeenschap is groot en hecht is soms mijn idee. en daar liggen kansen. zou het een idee zijn om met bekende, bevriende en/of haast onbekende mede-ubuntero's een soort huizenruil op te zetten, dit alles met gesloten ubuntubeurs uiteraard, voor vakantie doeleinden?
liggen hier serieuze kansen? hoe vinden jullie het idee? ik zou best drie weekjes in denemarken/ vul maar in, willen bivakkeren. en misschien vindt de ubuntu-deen het wel aantrekkelijk om in noord-holland zijn vakantie door te
brengen.
schiet eens op het idee.( en niet op mij....;) )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/28, 19:39:13 »
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/28, 20:15:27 »
Citaat van: pjotr123
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)
je zou niet op mij schieten! maar op het ideetje.....:)

huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/28, 20:20:41 »
Lijkt mij wel een leuk idee, alleen is volgens mij Noord Holland nu niet de meest exotische locatie. Met jou zou ik al zeker niet willen ruilen leoquant :p

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/28, 20:28:28 »
Citaat van: DaSaint
Lijkt mij wel een leuk idee, alleen is volgens mij Noord Holland nu niet de meest exotische locatie. Met jou zou ik al zeker niet willen ruilen leoquant :p
nee ik zelf dacht ook bonaire. er is hier op het forum iemand woonachtig daar.
zeg uh, ik kijk vanuit het dakraam op de mooiste duinen van nederland hoor!! ;) geen slechte plek....

Offline Math.

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/28, 21:03:13 »
Citaat van: pjotr123
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)
rofl :P

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/28, 22:18:14 »
Citaat van: Math.
Citaat van: pjotr123
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)
rofl :P
ubuntu is voor iedereen hoor, ook voor de penose. :D
(tis ff wennen?)

huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/28, 22:48:23 »
Nou, dat forumlid uit Hongkong mag hier graag eens komen bruin worden aan de Costa del Hoooogeveense vaart. Zetten wij Hongkong wel op stelten, mits hij de vliegkosten voor ons betaald natuurlijk.
Dit is een geweldig aanbod!
In Hoogeveen is altijd wat te doen: springt het licht niet op rood, dan springt het wel op groen.....

En die avatar......... laat je nou eindelijk je eigen gezicht zien leoq? Spannend hoor...
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/28, 23:05:46 »
Citaat van: laacque
En die avatar......... laat je nou eindelijk je eigen gezicht zien leoq? Spannend hoor...
Leoquant, volgens mij was je eerste avatar een echte gewone pasfoto, in de zomer van 2006? Ik kan me nog herinneren....

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/28, 23:17:03 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: laacque
En die avatar......... laat je nou eindelijk je eigen gezicht zien leoq? Spannend hoor...
Leoquant, volgens mij was je eerste avatar een echte gewone pasfoto, in de zomer van 2006? Ik kan me nog herinneren....
lol neen dat was een foto linus torvalds.:)
de figuur die u nu aanstaart ben ik. ik word steeds minder schuw en verlegen.....(maar niet echt) op een dag verdwijnt de zonnebril vanzelf.

huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/29, 01:08:33 »
Ik vind het best een leuk idee.. nu men ouders nog lol
Maar noord brabant isook nietzo boeiend haha.
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline wutnubu

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/29, 06:35:57 »
Maar die nerts die ruiken allemaal toch nog zweet, cola en pizza. Wie wil dat in zijn huis hebben....

Verder een aardig idee. Er zijn reeds vele mogelijkheden op dat gebied.

Ikzelf wil het wel, maar de vrouw verafschuwd het idee. Zelf moet ik er eigenlijk niet aan denken dat een wild vreemde in mijn bed slaapt en ik in het zijne. In een hotel ken je gelukkig de voorgangers niet, maar ga eens in een hotelbed liggen en stel je voor wie en wat er voor je is geweest.......

Maar goed, het idee is goed hoor.
Je hoeft in elk geval geen computer te missen in Ubuntu stijl.

Groet

DPC

  • Gast
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/29, 06:36:26 »
Citaat van: pjotr123
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)
Spontaan schiet de titelsong van de (voor de hele oude mensen) bekende serie Sandokan mij door het hoofd. Dat krijg ik er vandaag niet meer uit :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/29, 08:37:45 »
Citaat van: DPC
Citaat van: pjotr123
Ja, maar met die avatar zie je er wel dreigend uit, hoor....  Dat nodigt niet uit....  :-)
Spontaan schiet de titelsong van de (voor de hele oude mensen) bekende serie Sandokan mij door het hoofd. Dat krijg ik er vandaag niet meer uit :-)
@DPC
bij uw avatar schiet mij spontaan door het hoofd: " ik zei nog zo geen bommetje!!!" (voor de jongere lezers: dit was een vrij aardige tv reclame uit een grijs verleden om ons nog meer zuivel te laten consumeren)

DPC

  • Gast
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/29, 09:13:32 »
Ja, die waren in die tijd ook wel grappig :)

huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/29, 15:12:25 »
Citaat van: w.hellinga
Maar die nerts die ruiken allemaal toch nog zweet, cola en pizza. Wie wil dat in zijn huis hebben....

Verder een aardig idee. Er zijn reeds vele mogelijkheden op dat gebied.

Ikzelf wil het wel, maar de vrouw verafschuwd het idee. Zelf moet ik er eigenlijk niet aan denken dat een wild vreemde in mijn bed slaapt en ik in het zijne. In een hotel ken je gelukkig de voorgangers niet, maar ga eens in een hotelbed liggen en stel je voor wie en wat er voor je is geweest.......

Maar goed, het idee is goed hoor.
Je hoeft in elk geval geen computer te missen in Ubuntu stijl.

Groet
Ik snap het idee idd wel..
Maar hotel bedden worden wel goedbij gehouden en zijn altijd schoon dus opzich is het nou ook weer nietzo erge ramp toch..?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/06, 14:42:43 »
Ik vind het wel een grappig idee maar misschien moet je het eens op het internationale forum posten; heb zelf geen woning maar wel een boot in Friesland in de aanbieding. :)

huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/06, 16:48:50 »
Nog leuker zou idd zijn als iemand een vakantie huisje boot of whatever heeft en tegen een kleine vergoeding kan laten verhuren aan een andere ubuntu gebruiker van het forum ..?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/06, 23:50:49 »
Citaat van: Kletskous
Ik vind het wel een grappig idee maar misschien moet je het eens op het internationale forum posten; heb zelf geen woning maar wel een boot in Friesland in de aanbieding. :)
Ruilen voor een dakappartement met 3 terrassen in 't hartje van Hasselt?

:D

Voor een weekje maar. Er is ook een jachthaven zodat je man je ook kan komen bezoeken ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline ejfrolich

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/11/02, 15:34:52 »
Aan het begin van dit draadje stond iets over gesloten beurzen. Daarna veel over exitische plaatsen...

Ik begin me af te vragen wat een gesloten (lees dichte!) beurs betekend...

Flauw he?

In exotisch Lelystad zullen ook niet te veel mensen geïntreseerd zijn denk ik... Onterecht overigens hoor!
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Soul-Sing

  • Lid
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/03/10, 11:39:53 »
vervolg idee en update:
Citaat
Het uitwisselen van adressen van ubuntero's die bereid zijn hun huis of appartement ter beschikking te stellen als logeeradres, bijvoorbeeld voor release party's, contactmomenten en eventuele uitwisselingsprojecten die gerelateerd zijn aan Ubuntu. Dit verschaft deelnemers een goedkoop alternatief voor onpersoonlijke hotels en versterkt de sociale band met elkaar. Verder zou het individueel verder kunnen gaan door de gastverblijven ook aan te bieden als vakantiehuizen, zodat het mogelijk gemaakt wordt elkaars huis tijdens een vakantieperiode te bewonen. Vastgesteld moet worden wie bereid is hieraan deel te nemen, zodat er contact gelegd kan worden met elkaar.
kijk hier even: https://wiki.ubuntu.com/guesthouse_and_house_exchange
ideeen, op en aanmerkingen, aanvullingen zijn zeer welkom!

gr leon

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
huizenruil in ubuntustijl?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/03/10, 13:14:39 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: DaSaint
Lijkt mij wel een leuk idee, alleen is volgens mij Noord Holland nu niet de meest exotische locatie. Met jou zou ik al zeker niet willen ruilen leoquant :p
nee ik zelf dacht ook bonaire. er is hier op het forum iemand woonachtig daar.
zeg uh, ik kijk vanuit het dakraam op de mooiste duinen van nederland hoor!! ;) geen slechte plek....
Ja, dat ben ik. Maar ik woon al weer anderhalve maand in Ned. ;)