Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?  (gelezen 20750 keer)

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Gepost op: 2008/08/15, 18:21:13 »
N.a.v. Pjotr's aanstaande jubileum sorteerde ik de forumleden eens naar aantallen posts.
Niet alleen staat Pjotr dan ruim bovenaan, maar aan de andere kant van de lat is ook wat aan de hand lijkt me.
Ruim 5200 leden op dit forum hebben nog nooit iets gepost.

Wat is er loos met forumleden die nooit iets posten?
In het gunstigste geval lezen die alleen maar en posten zelf nooit.
In het meest ongunstige geval bezoeken ze dit forum nooit (meer, want ooit zijn ze wel lid geworden)

Misschien moeten die (0 posts) leden eens gevraagd worden mee te doen aan een poll waarin ze kunnen aangeven waarom ze nooit iets posten, of ze het forum wel eens bezoeken en met welke frequente en om welke redenen wel of niet. Nou ja er zijn best wat leuke vragen te stellen aan mensen die het ooit toch belangwekkend genoeg vonden om forumlid te worden.

Uit dergelijke gegevens vallen goede lessen te leren ter verbetering van dit forum.
Svp niet roepen dat dit forum zo slecht niet is, want dat is ons hier geheel en al bekend.
Maar bijna de helft van de leden op non-aktief is wel wat veel vind ik.
Verbeteringen gaan niet vanzelf en dus moeten we ons inspannen om meer leden aktief te betrekken bij dit mooie forum.
Ik had hier al een poll willen zetten over wat u ervan denkt, maar kon niet meteen vinden hoe dat gaat.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/15, 18:37:48 »
Denk dat ik ook 1 van die 5200 ben die nooit post, kan er kort en simpel op antwoorden ik gebruik als ik iets wil weten de zoek knop en het is nog nooit gebeurd dat ik geen oplossing vind! Met andere woorden het forum werkt voor mij zo goed dat ik niks hoef te vragen en ik voel me nog te onervaren om mensen te helpen.

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/15, 18:41:45 »
En daarom heb je jezelf ook Akeligstil genoemd waarschijnlijk ;)
Volgens mij zijn er ook heel veel leden die weinig of geen problemen hebben en als ze een probleem hebben gewoon wat zoeken en die kunnen zichzelf behelpen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/15, 18:54:04 »
Wees blij dat niet iedereen een postje plaatst ??

Nu zijn het er nog weinig, maar ik heb ooit al eens gezegd dat Dennis een vet probleem gaat krijgen indien iedereen Ubuntu gaat gebruiken.

Denk aan overbelasting van de server..
EN het volgende probleem word dat niet iedereen zijn postje beantwoord word.

Ik en met mij nog veel meer leden hebben nog een leven en een baan.
En het word ondoenlijk indien er 30 000 vragen gesteld worden per dag om die allemaal te beantwoorden.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/15, 19:03:53 »
Dat is waar Gandyman, maar met hoe meer we zijn, met hoe meer we leren en hoe meer mensen er komen om iemand anders zijn vragen te beantwoorden, dus het probleem van posts die niet beantwoord worden zou beperkt moeten blijven.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/15, 19:56:01 »
Klopt en is ook logisch geredeneerd.
Maar de ervaring leert dat het toch op een bepaald moment erg moeilijk word om iedereen goed en tijdig te kunnen helpen.
Dit komt mede omdat de postjes je om de oren vliegen en je vaak 2 a 4 bladzijdes terug moet gaan om het postje weer terug te vinden.

Maagoe, komt tijd komt raad.. :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/15, 20:27:42 »
Is al eens ergens gezegd, maar een manier om vlot draadjes terug te vinden is je erop te abonneren. Probleem is dat je mailbox dan overloopt (bij wijze van spreken).  Er moet IMHO gezocht worden naar de mogelijkheid om zich te abonneren zonder mail te ontvangen bij elke nieuwe bijdrage.
In afwachting van deze functionaliteit kun je alleen maar in een draadje een bijdrage zetten en zo het later terugvinden in "toon jouw bijdragen".  Probleem daarbij is dat (vaak) het onderwerp je wel interessert, maar je niks zinnigs te zeggen hebt, maar wel geïnteresseerd bent in de antwoorden.  Vind later zo'n draadje nog maar eens terug.

OK, je kan bladwijzers maken in FF, maar dat is  nu al zo'n hoop geworden...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/15, 20:44:01 »


Hier kun je zien hoe het aantal leden met posts en zonder posts evolueert. Persoonlijk vind ik het ook niet zo belangrijk dat er veel mensen zijn die niets posten. Indien ze geholpen zijn door te lezen is dat ook goed en indien ze iets belangrijks te melden hebben zullen ze dat heus wel doen.

Meer statistieken hier: http://media.ubuntu-nl.org/forumstats
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/15, 21:28:39 »
Ja dat bookmarken is wat ik bedoel: die bookmarks worden dan wel "bijgehouden" op de server van het forum, dus bij je profiel...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dave

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/15, 22:42:54 »
leden met 0 postings na een jaar verwijderen?
in tegenstelling tot andere fora werkt hier de zoekfunctie ook zonder aanmelding.
Als dát geen service is?

naatje

  • Gast
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/15, 23:00:33 »
tja waarom zou je posten als je het zo vindt
alleen staan hier zoveel dingen offtoppic
dat je het beter ineens vraagt

Offline HP

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/15, 23:07:33 »
Citaat van: arie
Citaat van: Dave
leden met 0 postings na een jaar verwijderen?
in tegenstelling tot andere fora werkt hier de zoekfunctie ook zonder aanmelding.
Als dát geen service is?
idd een goed idee
Lijkt me ook een goed idee, dan. Of is er toch stiekem een forumfunctie die aanmelding vereist?

Niet dat het me eerder opgevallen was dat er ca. 6000 leden zijn met zarro boogs. Wel bizar!
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/15, 23:16:24 »
We hebben geen last van de mensen die wel registreren maar niks posten, toch?
Laten we de drempel om hier te komen en evt. je vragen te stellen niet te hoog maken.

De enige nadelen zijn misschien minder goede statistieken, maar dat is niet zo belangrijk.

We hebben wel een tijd last gehad van met name Russische spambots die massaal nieuwe accounts aanmaakten.
Gelukkig hebben die niks gepost en zijn de meeste accounts alweer geband/verwijderd.

Offline Bobbie

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/15, 23:28:43 »
Bij mijn installatie, waren ook niet veel problemen, maar door af en toe mee te praten, probeer ik meer te leren over linux, trouwens het is ook nog eens gezellig hier.

Offline Dave

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/16, 00:05:38 »
er zijn altijd mensen die niet eens meer weten als wie en met welk email adres ze eens aangemeld hebben en daarom maar een nieuw account aanmaken.
Mede daarom zeg ik opschonen na een bepaalde periode.
De betrokkenen eerst een bericht sturen is ook nog een optie maar ben niet zo bekend met de hier gebruikte software(mogelijkheden) eigenlijk

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/16, 01:02:09 »
ik denk dat de nieuwe leden, ubuntu hebben, maar gewoon altijd de antwoorden via google hebbe gevonden..

Offline hello

  • Lid
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/16, 14:19:16 »
Citaat van: Dave
leden met 0 postings na een jaar verwijderen?
in tegenstelling tot andere fora werkt hier de zoekfunctie ook zonder aanmelding.
Als dát geen service is?
Als je echt mensen wilt verwijderen, doe dat dan als ze het forum bv. een jaar niet bezocht hebben.

Quatroking

  • Gast
Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/16, 14:54:14 »
ik heb liever 5200 leden die niet posten, dan 5200 leden die dagelijks posten. Denk eens aan de chaos...

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/16, 18:38:10 »
Citaat van: quatroking
ik heb liever 5200 leden die niet posten, dan 5200 leden die dagelijks posten. Denk eens aan de chaos...
Ja dat vind ik dus een tamelijk bedenkelijke opmerking (ik had het veel steviger willen zeggen, maar ik heb mijn reactie aangepast, laat ik dat ook melden). Deze opmerking draagt ook niet bij aan een positieve discussie over dit forum. Dat is/was toch de zin van dit topic.
Je hebt geen forum in de hoop dat de helft van de mensen nooit deelneemt aan vragen/discussies en uitwisseling van nieuws, technische zaken etc. In feite beoogt een forum PRECIES het tegenovergestelde van jouw opmerking.

De chaos waarvoor je bang bent is ook hypothetisch, immers er kan dan wel een groter aantal posts komen, maar dat stelt zichzelf na enige tijd wel bij naar een voor ieder werkend systeem. Forums 'gedragen' zich op dat punt zelfregulerend.
Als grote aantallen inschrijvingen loos blijken te zijn (dus zero-posters die ook nooit topics lezen), dan moeten we die gewoon dumpen, lijkt me. Omgekeerd zou ik ook geen enkele reden kunnen noemen om ze niet te verwijderen.
Als een deel van van de ''zero-posters'' alleen leest is dat nog beperkt positief te beoordelen. Lezende ''zero-posters'' kun je vergelijken met alleen consumeren. Dus behoorlijk eenzijdig/zelfzuchtig en dat levert geen echte bijdrage aan de kwaliteit van het forum. Maar de gedachte achter Ubuntu wordt dan wel verder gedeeld.
Kortom Quatroking:
Er zijn dus best wat zinvolle vragen te zetten bij dit grote aantal '' zero-posters'' en wat we daar mee zouden moeten doen..
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/08/16, 19:10:20 »
Waarom zou je mensen die niets posten verwijderen, als hun behoefte alleen het lezen van posts is is dat toch niet zo erg. Althans ik zie daar geen probleem in.
Als het als storend factor zou werken op het forum, zeg ik haal maar weg.
Het is zoals Johanvd zegt:We hebben geen last van de mensen die wel registreren maar niks posten, toch?
Laten we de drempel om hier te komen en evt. je vragen te stellen niet te hoog maken.
En dat lijkt me het belangrijkste.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/08/16, 19:23:53 »
+1
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/17, 10:37:16 »
Er is ook een tijdje geweest dat we veel last hadden van bots die zich aanmelden, ik ga nog wel een keer opschonen (iedereen die zich nooit heeft aangemeld en nooit heeft gepost eruit).

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/17, 11:04:06 »
Citaat van: Dennis
.... ik ga nog wel een keer opschonen (iedereen die zich nooit heeft aangemeld en nooit heeft gepost eruit).
Dan kun je best even wachten tot het 13000ste lid zich heeft aangemeld want anders komt hier geen einde aan: http://forum.ubuntu-nl.org/message/289038#p289038  :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/17, 11:44:08 »
hehehehehehe *evil grin*

Ruim 5200 forum leden met 0 posts.....is dat erg?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/17, 11:46:03 »
LOL  +1  :lol:
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...