Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstartproblemen.  (gelezen 568 keer)

Offline ivotb

  • Lid
opstartproblemen.
« Gepost op: 2009/05/16, 15:20:16 »
Ik heb een tijdje geleden Ubuntu 9,04 geïnstalleerd op een laptop.
Na veel problemen (die ik dankzij dit form heb verholpen, waarvoor dank) is dat uiteindelijk wel heel prima gelukt.
Maar nu zit ik weer eens met een nieuw probleem wat nogal ondoorzichtig is.
Ik heb de computer in Hibernate gezet, maar besloot 'm daar toch maar uit te halen ivm het feit dat ie dan nog steeds accustroom verbruikt. Dat lukte niet, (uit de hibernate halen) dus dacht ik :"Ach wat maakt het ook uit, ik druk 'm wel gewoon uit door de knop in te houden".
Nu wil hij echter niet meer opstarten. Hij doorloopt alles naar behoren, maar op het punt waar normaalgesproken naar mijn gebruikersnaam en password wordt gevraagd is het scherm nu zwart met strepen, alle kleuren zijn wel te vinden zo ongeveer, maar er zit geen enkele beweging in...

Ik heb wel een aantal dingen verandert op de computer (verse installatie, dus naar eigen genoegen aanpassen), maar ik heb niet het idee dat ik daarmee iets dusdanig kapot heb gemaakt dat ik gewoon niet meer mijn computer in kan komen...

groeten,
Ivo.

Offline ivotb

  • Lid
Re: opstartproblemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/16, 17:16:18 »
Ik bedenk me net dat ik voordat ik de computer in hibernate zette en vervolgens dus uit. Net nieuwe videodrivers heb gedownload. Voor Ati Radeon, via Synaptic...

Ps, excuses dat ik mijn eigen draadje omhoog schop, maar toch maar even hopen op antwoord zo...

Bvd.
Ivo.

[EDIT] oh en trouwens, met livecd werkt het allemaal prima. [/EDIT]

[EDIT2] ik heb zojuist de videodrivers verwijderd door met de livecd op te starten en vervolgens met synaptic te verwijderen, maar ook dit werkt niet. Ik zit nog altijd vast.
Bij het opstarten van de livecd werd ik overigens wel gevraagd naar mijn username en password. Het apparte hier was alleen dat me bij het invoeren van mij username en password werd verteld dat deze niet juist waren...[/EDIT]
« Laatst bewerkt op: 2009/05/16, 17:39:58 door ivotb »