Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] geen internet verbinding  (gelezen 933 keer)

Offline ClaesW

  • Lid
[OPGELOST] geen internet verbinding
« Gepost op: 2010/01/31, 16:47:31 »
hallo,
Heb deze week Ubuntu op een 2e hands PC (hp hx 6050, afdanker van het werk) gezet. Windows is eraf.
Achterliggende gedachte bij Linux en minder virusgedoe trok me wel.

Opstarten is geweldig snel !
Maar ik krijg geen (bedraad) verbinding met internet. Dat is wel jammer natuurlijk anno 2010 .....
M.i. is de fysieke verbinding goed (lampjes op socket op PC en op SpeedTouch DSL-model werken).
Verder "ziet" speedtouch mijn Ubuntu-"naam"-desktop. En bij Netwerk Connections / Wired staat een "auto eth0".

(andere Windows-PC + Windows-laptop, beide draad-verbinding met internet werken prima via de SpeedTouch)

Ik dacht dat er mogelijk drivers misten, dus heb gezocht bij 3Com. Maar met de begeleidende Readme.txt, met command-line instructies, daar kom ik niet uit. En voor ik de boel verkloot ......

Heeft iemand suggesties?
groet
Claes
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 21:31:13 door ClaesW »

Re: geen internet verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/31, 18:51:24 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ClaesW

  • Lid
Re: geen internet verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/31, 22:17:07 »
Hoi Gijsbert,
Dank voor de verwijzing.
Probleem is opgelost. Opluchting!

Heb bij de computertips nog wat zitten neuzen over kabels en zo. Want de eerste kabel die ik van de week in mijn enthousiasme uit nog een oude doos trok (ook een CAT5 UTP) had toch veel minder draadjes in het stekkertje dan de tweede kabel die ik probeerde. Kreeg nu toch de indruk dat er met dat kabel-/sockets-wisselen softwarematig wat fout is gegaan, dat kennelijk niet (makkelijk) meer hersteld kon worden. Gokje. Opnieuw geinstalleerd en zie: contact.

Daarbij: zie nu dat in Auto eth0 de IPv6 settings op Ignore staat. Had ik eerder op auto staan. Kan het ook nog zijn geweest.

In ieder geval, we kunnen weer verder.

groetjes
Claes