Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rekenprogramma voor kinderen basisschool  (gelezen 4842 keer)

Melle

  • Gast
Rekenprogramma voor kinderen basisschool
« Gepost op: 2008/01/14, 14:21:08 »
Beste ubuntu-mensen,

Ikzelf ben al een poosje opzoek naar een geschikt rekenprogramma voor mijn zusje. Zij is nu 10 jaar en druk bezig met tafels tot 10. Ikzelf heb eigenlijk niet echt veel zinvolle/begrijpelijke/makkelijke programma's gevonden die mijn zusje goed kan begrijpen. Ook is een deel alleen Engels en eigenlijk alleen begrijpbaar voor kinderen van 12+. Helaas.

Wel heb ik een Engels programma gevonden, maar dat is simpelweg te moeilijk voor mijn zusje. Weet iemand goede programma's die het liefst Nederlands zijn waarmee mijn zusje kan werken? Engelse programma's zijn ook welkom. Daar ga ik dan samen naar kijken met mijn zusje en dan moet het ook wel lukken.

Alvast bedankt!
Melle

Offline ubby

  • Lid
Rekenprogramma voor kinderen basisschool
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 16:56:55 »
Ik weet niet of er echt een opensource programma voor is maar er zijn wel diverse websites:
http://www.fi.uu.nl/rekenweb/

Offline joop13

  • Lid
Rekenprogramma voor kinderen basisschool
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/14, 17:07:51 »
Is Junior-math (vanuit Synaptic) iets?

Die van Ubby lijkt me nog het meest nuttig!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Rekenprogramma voor kinderen basisschool
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/14, 18:33:34 »
Probeer eens "education-desktop-kde" vanuit synaptic.  Dan krijg je er een hoop ineens.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Melle

  • Gast
Rekenprogramma voor kinderen basisschool
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/17, 10:27:27 »
Heren, bedankt!

Hier kan ik mee verder. Het rekenweb zal haar nog wel een poosje bezighouden!