Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fedora 16 & GNOME Shell  (gelezen 1672 keer)

Fedora 16 & GNOME Shell
« Gepost op: 2012/01/09, 17:13:46 »
Hallo,

Omdat er niemand reageert op het Fedora forum vraag ik hier om hulp.
Ik heb Fedora 16 geïnstalleerd en helemaal blij mee :) Nou heb ik een klein probleem, en dat heeft te maken met de grafische drivers van mijn videokaart een HD4550. Hij start op in fallback mode en wil graag GNOME Shell en goed functionerende drivers.
Dus ik heb het geïnstalleerd via de drivers van de AMD site.
Geïnstalleerd en vervolgens opnieuw opgestart. Niet verwacht startte GNOME Shell gelijk op. Alleen staat hij helemaal vast, en vraagt om de "Default" keyring. Ik kan helemaal niks behalve het stroom er af halen. Vervolgens ben ik in recovery mode gegaan om de driver te verwijderen (ati-driver.run --unistall) opnieuw opgestart en start weer op in de fallback mode. Daarna installeerde ik de drivers via EasyLife (rpm fusion) opnieuw opgestart en precies het zelfde probleem.

Weet iemand hoe dit valt op te lossen?

Alvast bedankt,
Fabian
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline MKe

  • Lid
Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/10, 21:03:06 »
Ik heb een HD5450 en heb erg veel problemen met Gnomeshell op Ubuntu. Bij mij werkte de 11.9 versie min-of-meer, maar niet geheel stabiel (Viel soms zomaar weg). Het leek wel goed te werken met open souce drivers, maar daar heb ik niet lang mee gewerkt. Ik neem aan dat Fedora dezelfde problemen zal hebben. Een oplossing is er volgens mij op dit moment niet, dus ik kan je alleen adviseren af te wachten.
Unity was wel stabiel, dus het zal wel aan Mutter liggen denk ik.
Ik werk nu op KDE, wat uiterst stabiel met deze kaart is, dus voorlopig kan ik vooruit.

Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/14, 22:37:25 »
Oke, jammer dat de ATI kaarten zo slecht zijn nu, of de drivers in ieder geval. Wel raar want voordat hij vastloopt lijkt hij goed te werken. Wat werkt er bij jou niet?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline MKe

  • Lid
Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/15, 15:47:20 »
De standaard gesloten drivers (weet even niet welke versie die zijn) van Ubi geven bij mij een neon-achtige balk met onleesbare letters. Bij de drivers van versie 11.9 is er (bij mij) wel mee te werken, maar soms valt de shell ineens weg, heb dan alleen mijn desktop achtergrond en geen balk, snelkoppelingen of andere items. m.a.w. shell is weg. Ook slaat soms de boel vast voor een paar seconden en begint daarna weer te werken. Erg jammer, want ik vond verder Gnomeshell erg fijn. Ik heb dit niet met Unity en ik heb ook geprobeerd te draaien met Cairodock, wat ook veel beter werkte. Het is ook een bekend probleem, want als je google gebruikt zul je veel meldingen zien over dit probleem. Sommige Ati kaarten schijnen het overigens wel te goed te doen met de closed source drivers. Bij mij werkte gnomeshell wel prima als ik gewoon geen gesloten drivers installeerde.
Ik weet niet of de ati-drivers zo slecht zijn. Volgens mij is het de combinatie Mutter en de driver. Je zou dus ook kunnen zeggen dat Mutter nog niet helemaal af is :)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/15, 15:49:32 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/22, 20:57:32 »
Hallo,

Omdat er niemand reageert op het Fedora forum vraag ik hier om hulp.
Ik heb Fedora 16 geïnstalleerd en helemaal blij mee :) Nou heb ik een klein probleem, en dat heeft te maken met de grafische drivers van mijn videokaart een HD4550. Hij start op in fallback mode en wil graag GNOME Shell en goed functionerende drivers.
Dus ik heb het geïnstalleerd via de drivers van de AMD site.
Geïnstalleerd en vervolgens opnieuw opgestart. Niet verwacht startte GNOME Shell gelijk op. Alleen staat hij helemaal vast, en vraagt om de "Default" keyring. Ik kan helemaal niks behalve het stroom er af halen. Vervolgens ben ik in recovery mode gegaan om de driver te verwijderen (ati-driver.run --unistall) opnieuw opgestart en start weer op in de fallback mode. Daarna installeerde ik de drivers via EasyLife (rpm fusion) opnieuw opgestart en precies het zelfde probleem.

Weet iemand hoe dit valt op te lossen?

Alvast bedankt,
Fabian
Kun je je wachtwoord daar wel invullen?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/22, 21:25:19 »
Nee voordat ik dat kan doen is hij bevroren. Kan alleen met de muis bewegen maar verder staat hij helemaal vast.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/22, 23:53:57 »
Werkt dit voor jou? after removing the /etc/X11/xorg.conf and removing the word nomodeset from the kernel boot line (I think
/etc/default/grub is the most correct place to do this) the gnome shell works far more stable with the xorg radeon driver.
Reply With Quote
van http://forums.fedoraforum.org/showthread.php?t=272308
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Fedora 16 & GNOME Shell
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/24, 21:32:41 »
Helaas geen succes. :-[
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu