Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hide Launcher  (gelezen 854 keer)

Offline johande

  • Lid
Hide Launcher
« Gepost op: 2011/12/01, 08:15:38 »
1. Met compiz kan je via de unity plugin "Hide Launcher" op never zetten. Met deze instelling zou hij dus altijd zichtbaar moeten zijn? Wanneer ik een programma-venster echter maximaliseer verdwijnt hij weer via auto-hide. Doe ik iets verkeerds?

2. Kan ik een "taskbar" krijgen in Unity waarop alle actieve programma's staan en daar makkelijk kan switchen? ik wee tdat in unity de launcher hiervoor gebruikt wordt, maar heb dus liever de oude takenbalk onderaan op het scherm. Kan dat?

alvast bedankt, Johan

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Hide Launcher
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/01, 12:17:01 »
1. Met compiz kan je via de unity plugin "Hide Launcher" op never zetten. Met deze instelling zou hij dus altijd zichtbaar moeten zijn? Wanneer ik een programma-venster echter maximaliseer verdwijnt hij weer via auto-hide. Doe ik iets verkeerds?
Dat zou gewoon moeten werken. Heb je geprobeerd je opnieuw aan te melden na het veranderen van de instelling?

2. Kan ik een "taskbar" krijgen in Unity waarop alle actieve programma's staan en daar makkelijk kan switchen? ik wee tdat in unity de launcher hiervoor gebruikt wordt, maar heb dus liever de oude takenbalk onderaan op het scherm. Kan dat?
Als je de launcher onderaan wilt is dat mogelijk met een PPA, voor eigen risico: http://www.webupd8.org/2011/11/install-ubuntu-unity-bottom-launcher.html

Om snel te wisselen tussen actieve programma's, heb ik in CCSM ingesteld dat de muis naar de linkeronderhoek van het scherm bewegen een overzicht geeft van alle actieve vensters, dat werkt bij mij erg handig en snel.
CCSM -> Vensterbeheer -> Schaal -> Bindings -> Initiëer vensterkiezer voor alle vensters.

Verder is er misschien wel iets mogelijk met één of ander dock, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Offline wowo

  • Lid
Re: Hide Launcher
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/01, 13:12:54 »
Dat zou gewoon moeten werken. Heb je geprobeerd je opnieuw aan te melden na het veranderen van de instelling?
Als je met niet al te nieuwe hardware (ijzerwaar) werkt dan werk je meestal met Unity 2D ipv 3D.
Dan heb je aan Unity Plugin die zit in de Compiz manager niet veel. ;)
Citaat
Je zal dan ’2D-Desktop Settings’ tweak moeten gebruiken.
Zie: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/unity-2d-tweak-app-updated-for-11-10/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+d0od+%28OMG!+Ubuntu!%29&utm_content=FaceBook
Je zal inderdaad even opnieuw moeten opstarten.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Hide Launcher
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/01, 13:26:38 »
Je kunt ook snel tussen programma's wisselen met alt + tab

- Roc

Re: Hide Launcher
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/01, 14:10:13 »
Of Super+W of Super+cijfer van appplaats ol launcher.

Offline johande

  • Lid
Re: Hide Launcher
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/01, 14:24:07 »
Ik ben eerder een "muis"-man  O0