Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat is voor jou de beste besturing van 2012 (en waarom?)

Ubuntu 12.04
14 (23.7%)
Ubuntu 12.10
6 (10.2%)
Xubuntu 12.10 of 12.04
10 (16.9%)
Linux Mint 13 of 14
12 (20.3%)
Een ander, namelijk...
17 (28.8%)

Totaal aantal stemmen: 58

Auteur Topic: Poll beste besturing van 2012  (gelezen 8265 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #50 Gepost op: 2013/01/07, 19:28:14 »
Ik heb voor andere gekozen, Gubuntu
Het was mij niet bekend, dat je net zo eigenwijs bent als ik (en vele anderen).
Alleen heet mijn desktop XFCE, maar bij de libs zitten veel Gnome en KDE stukken, omdat mijn PC moet doen wat ik wil en zoals ik wil, op deze manier is het snel, mooi en stabiel  (mijn smaak natuurlijk :lol:).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #51 Gepost op: 2013/01/07, 20:25:44 »
En mijn desktop heet E17 maar ook daar heb ik enkele GNOME-libs omdat ik wel een paar GNOME-apps heb :) En inderdaad, op deze manier is het snel, mooi en stabiel en mijn PC doet wat ik wil. Bij E17 voel ik me thuis :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #52 Gepost op: 2013/01/07, 20:28:55 »
Snel, mooi, stabiel en functioneel, dit heb ik vooral met Mint Chinnamon of Mate  :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #53 Gepost op: 2013/01/07, 20:52:48 »
Het is maar net wat je er mee doet, wat je smaak is en welke hardware je gebruikt.
Eigenlijk geen discussie waard, niemand kan gelijk hebben, of we hebben allemaal gelijk :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #54 Gepost op: 2013/01/07, 21:04:07 »
Het is maar net wat je er mee doet, wat je smaak is en welke hardware je gebruikt.
Eigenlijk geen discussie waard, niemand kan gelijk hebben, of we hebben allemaal gelijk :lol:

Ik ga voor dat laatste (we hebben allemaal gelijk) =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #55 Gepost op: 2013/01/07, 21:10:45 »
Het is maar net wat je er mee doet, wat je smaak is en welke hardware je gebruikt.
Eigenlijk geen discussie waard, niemand kan gelijk hebben, of we hebben allemaal gelijk :lol:

Ik ga voor dat laatste (we hebben allemaal gelijk) =D
Ik ben het helemaal met jullie eens.  :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #56 Gepost op: 2013/01/07, 22:12:26 »
niemand kan gelijk hebben, of we hebben allemaal gelijk :lol:
Ik ga voor dat laatste (we hebben allemaal gelijk) =D
Ik ben het helemaal met jullie eens.  :D
Conclusie: op mijn PC heb ik gelijk, en op jouw PC heb jij gelijk (lekker verwarrend ........)
Nu weer OnTopic :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #57 Gepost op: 2013/01/08, 19:29:15 »
Vanuit de gewoonte heb ik voor Ubuntu 12.04 gekozen als beste besturingssysteem (en daarmee streep ik Xubuntu ineens mee onder alsook Kubuntu, enfin de ganse familie; een desktop is maar een onderdeel van een besturingssysteem).

Maar even winkelen bij de derivaten, na een testflop met Fedora 17, Mint 14 Mate heeft me toch ook heel aangenaam verrast. Uiteindelijk zit ik wel degelijk met Ubuntu-onderdelen, maar de Mate desktop is toch in mijn ogen de verrassing van dit prille jaar. Ongelooflijk goed opgevat, en vooral aanpasbaar zonder al te gekke toeren te moeten uithalen. Het typische Mint-groene heb ik met 3 klikken kunnen veranderen naar een kleur naar wens b.v. . De Mate desktop is volgens mij echt een schot in de roos qua mogelijkheden en qua structuur. Dat het dan nog eens ongelooflijk stabiel is (Xfce doet het niet eens zoveel beter) is een mooie opsteker.
Voor de keuze van desktop met de volgende LTS zou ik zeker Mate aan mensen willen aanbevelen. Nadeel: je gaat eigenlijk volledig leunen op Mint, en daar is het professioneel gezien nog niet helemaal op punt.

*beste* besturingssysteem: vast en zeker de Ubuntu-motor (liever dan die van Suse of  RedHat) komende van Debian. Nu ik moet bekennen: ik had/heb de tijd niet meer om Suse ten gronde uit te testen, maar grafisch gezien (fontweergave b.v.) is dat een stuk minder dan Ubuntu dat heb ik me al laten vertellen door iemand die het al wel goed kent.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #58 Gepost op: 2013/01/09, 12:37:04 »
Het is een moeilijke kwestie maar ik denk toch Ubuntu 12.04 in ieder geval de server editie.
Voor de desktop is Elementary OS Luna mijn favoriet.
Ook Xubuntu is een mooi besturingssysteem echter mist deze functionaliteiten en maakt een slechte eerste indruk door de nogal lelijke dock en achtergrond, maar als je er van houd om een beetje te sleutelen is het een prachtig OS.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/09, 12:39:48 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Kingdom

  • Lid
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #59 Gepost op: 2013/01/17, 07:37:20 »
Had al gereageerd maar moet enigszins bijstellen.

Ik had telkens problemen met 12.10 en ik was niet de enige. Als je bepaalde fouten google probeert te vinden dan zijn er meer mensen.

Mijn laptop heeft nu 12.04.1 versie, met een vleugje Kubuntu. En alles werkt heerlijk geen rare videokaart fouten, geen rare errors. Nope dit draait goed in KDE omgeving.

Bovendien zie ik dat 12.04.2 eraan komt, dit is gewoon een update? die eenvoudig uit te voeren is?

Elk geval 12.04 is top, daarom ook daarop gestemd  :D
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #60 Gepost op: 2013/01/17, 08:30:15 »
Eigenlijk vind ik 12.10 (met KDE 4.9.5) een beetje saai: alles loopt als een trein (zonder aangepaste dienstregeling dan). Geen enkel probleem.
Het enige (maar dat heeft te maken met de AMD-APU/Asus-moederbord) probleem heb ik met de ATI-driver.  Maar die heb ik niet nodig.  Ook zonder deze driver voldoende grafische effecten. 

Om het wat spannender te maken binnenkort KDE 4.10 eens uitproberen....

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #61 Gepost op: 2013/01/17, 09:19:37 »
Mint met Cinnamon of Mate staan bij mij nipt op één. Kan niet goed kiezen tussen Cinnamon of Mate.
(beiden zeer fraai, goed werkbaar en een makkelijk te doorgronden prettig menu)

Op twee Xubuntu (om hetzelfde als Mint te bereiken, moet ik toch wel wat meer aanpassen en er wat meer bij installeren dan bij Mint). Xubuntu reageert wel zeer alert en is super stabiel. Ik vind het uiterlijk met 12.10 er met sprongen op vooruit gegaan! (helemaal met het vensterthema 'blackbird')
« Laatst bewerkt op: 2013/01/17, 09:25:44 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #62 Gepost op: 2013/01/18, 01:40:15 »
Ik heb voor andere gekozen want Kubuntu 12.04 staat bij mij met stip op 1 Snel, mooi, stabiel  en loopt als een trein!

En op twee staat Mint met mate, eenvoudig maar gaat een mooie toekomst tegemoet.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Poll beste besturing van 2012
« Reactie #63 Gepost op: 2013/01/18, 20:35:17 »
Mint met Cinnamon of Mate staan bij mij nipt op één. Kan niet goed kiezen tussen Cinnamon of Mate.
Lastig, beide desktops zijn super, ik heb uiteindelijk voor Mint 14 Cinnamon 3D gekozen, voornamelijk omdat ik gewend ben geraakt aan het snelzoeken met de supertoets, zoals met Unity.
En ik heb het idee dat Mint 14 Cinnamon soepeler draait op mijn pc.