Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geluid niet stiller/luider/dempen in gutsy  (gelezen 1121 keer)

verbruggher

  • Gast
Kan geluid niet stiller/luider/dempen in gutsy
« Gepost op: 2007/10/31, 21:49:53 »
Ik heb een 1jaar oude HP dv8000 notebook met Ubuntu geïnstalleerd. Alles werkt PERFECT uitgenome 1 ding. Het geluid werkt perfect maar ik kan het niet controleren.

Af zetten, aan zetten, luider,stiller of dempen lukt me niet. Nochtans detecteer ubuntu mijn volume mute knoppen van mijn notebook. Er verschijnt ook een grote luidspreker op mijn scherm telkens, zoals het hoort.

In de vorige ubuntu versie feisty had ik geen enkel probleem met dezelfde laptop.Maar nu met Gutsy doet ie niks.Iemand die kan helpen?

Offline Dirk Tas

  • Lid
Kan geluid niet stiller/luider/dempen in gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 22:17:34 »
Citaat van: verbruggher
Ik heb een 1jaar oude HP dv8000 notebook met Ubuntu geïnstalleerd. Alles werkt PERFECT uitgenome 1 ding. Het geluid werkt perfect maar ik kan het niet controleren.

Af zetten, aan zetten, luider,stiller of dempen lukt me niet. Nochtans detecteer ubuntu mijn volume mute knoppen van mijn notebook. Er verschijnt ook een grote luidspreker op mijn scherm telkens, zoals het hoort.

In de vorige ubuntu versie feisty had ik geen enkel probleem met dezelfde laptop.Maar nu met Gutsy doet ie niks.Iemand die kan helpen?
Waarschijnlijk 'controleren' de knoppen de verkeerde schuiver in je mixer, controleer even in 'systeem' 'geluid' of het juiste apparaat geselecteerd is en of de juiste volumeschuif geselecteerd is, Pcm is wat je moet hebben.

Mvg.
Ubuntu User #14670

verbruggher

  • Gast
Kan geluid niet stiller/luider/dempen in gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 09:24:02 »
in mijn mixer heb ik 2 keuzes conexant dat is mijn modem en HDA Intel Alsa mixer

die laatste selecteer ik dus en dan zet ik mijn master en PCM schuivers op max. Mijn notebook knoppen bedienen de master schuiver. Maar nog steeds niks van invloed...

Als ik op youtube kijk kan ik wel geluid regelen met de schuifer van hun video player?