Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtual box GA  (gelezen 1456 keer)

Skilltone

  • Gast
virtual box GA
« Gepost op: 2008/05/03, 20:29:48 »
Goede avond,

Ben eens begonnen om die virtuale box te proberen. Zit nu als drie uur naar een Engelse gebruiksaanwijzing te kijken, zit dat samen met de eerste begin van dat programma te doen, en snap er werkelijk geen hol van. Dus vroeg me af, of er ergens ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing is?

Mvg

Martin

virtual box GA
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 20:31:55 »
hmm een gebruiksaanwijzing, ik ken er geen, en is eigenlijk ook niet nodig.

waar loopt ge vast?

het is eigenlijk maar een kwestie van eerst de virtuele machine aan te maken, dan op te starten met de windows cd in de  speler en hij zal installeren.

Skilltone

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 20:37:47 »
zit nu bij virtual harddisk hard disk image to create. 2 keuzes.  en snap echt het verschil niet

virtual box GA
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 20:51:09 »
het staat erbij wat het betekent.

dynamisch betekent dat de virtuele hardeschijf groeit naarmate er meer word geinstalleerd in uw virtueel systeem.
bij een fixed-size image stelt ge de grootte vooraf in en die zal hij blijven behouden.

Skilltone

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 21:13:22 »
dankje wel, ik heb nu created. Moest en staat erin. Als ik begrijp moet ik cd erin doen, dan
"start" en dan krijg ik dit te zien;

VirtualBox kernel driver not installed. The vboxdrv kernel module was either not loaded or /dev/vboxdrv was not created for some reason. Please install the virtualbox-ose-modules package for your kernel, e.g. virtualbox-ose-modules-generic..
VBox status code: -1908 (VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED).


Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

waar haal ik die "virtualbox-ose-modules package" dan. Ik heb trouwens de vitrualbox geinstalleerd via installeren/verwijderen. had ik dat beter niet kunnen doen?

Mvg

Martin

Offline woteb

  • Lid
virtual box GA
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/03, 21:25:33 »
Neem hier http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26132 eens een kijkje.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

virtual box GA
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/03, 21:28:54 »
Je moet synaptic starten en het bovengenoemde pakket virtualbox-ose-modules-generic installeren. Vervolgens maak je je gebruiker lid van de groep vboxusers (systeem>beheer>gebruikers en groepen>klik op groepen beheren>zoek groep vboxusers in de lijst en dubbelklik erop>maak je gebruiker lid van die groep>klik ok>log opnieuw in)

Jezelf lid maken van de bovengenoemde groep moet je doen, anders krijg je daar ook een foutmelding van.

degenstuk

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/03, 21:42:50 »
Skilltone,

De "virtualbox-ose-modules package" kan je vinden via de synaptic package manager (System>Beheer>synaptic..)
In synaptic zoeken naar virtualbox-ose en dan de "virtualbox-ose-modules-generic" installeren.

Om virtualbox vervolgens helemaal werkend te krijgen moet je bij Gebruikers & groepen je gebruiker (Systeem>Beheer>Gebruikers & groepen) toevoegen aan de group vboxusers. Via groepen beheren, vboxusers selecteren en dan bij eigenschappen kan je de gebruiker toevoegen.

Vervolgens opnieuw inloggen om de user-wijziging te activeren en je kan je virtual machine starten. Overigens moet je wel een besturingssysteem installeren, anders gebeurt er nog maar weinig.

Hopelijk kan mijn (eerste) post hier op dit forum je wat verder opweg helpen.

virtual box GA
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/03, 21:47:07 »
Citaat van: degenstuk
Skilltone,

De "virtualbox-ose-modules package" kan je vinden via de synaptic package manager (System>Beheer>synaptic..)
In synaptic zoeken naar virtualbox-ose en dan de "virtualbox-ose-modules-generic" installeren.

Om virtualbox vervolgens helemaal werkend te krijgen moet je bij Gebruikers & groepen je gebruiker (Systeem>Beheer>Gebruikers & groepen) toevoegen aan de group vboxusers. Via groepen beheren, vboxusers selecteren en dan bij eigenschappen kan je de gebruiker toevoegen.

Vervolgens opnieuw inloggen om de user-wijziging te activeren en je kan je virtual machine starten. Overigens moet je wel een besturingssysteem installeren, anders gebeurt er nog maar weinig.

Hopelijk kan mijn (eerste) post hier op dit forum je wat verder opweg helpen.
lol, exact hetzelfde leg ik hierboven uit :P

virtual box GA
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/03, 22:01:29 »
@cumulus007 & degenstuk ?

 Sja en dan doen jullie het nog wel op de moeilijke manier ??? pffffff

Helemaal niet nodig al die fratsen hoor.

Skilltone heeft gewoon bij het gedeelte "Installeren en verwijderen"Virualbox aangevinkt en geinstalleerd.

Vervolgens krijg je een wizard en daar loop Skilltone vast omdat zijn engels niet opperbest is.

Indien je gewoon die wizard doorloopt werkt alles OOB.
Zou je ook eens moeten proberen. :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

degenstuk

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/03, 22:01:48 »
Volgende keer maar eens sneller typen... :)

degenstuk

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/03, 22:10:31 »
@Gandyman:
Ik kreeg anders na mijn installatie van virtualbox(of het aanmaken van een nieuwe VM) op een nieuwe hardy geen wizard(om de melding te "omzeilen") te zien, maar wel exact dezelfde melding die Skilltone beschrijft als ik een VM wil starten.

Misschien staat/stond er iets niet helemaal goed in de repro's?

virtual box GA
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/03, 22:45:11 »
Sja zou kunnen hoor ??

Maar heb je hem gewoon geinstalleerd via "Installeren en verwijderen" ??

Oftewel via dit?


Dan krijg je automatisch een starter in het menu.

Indien je hierop klikt begint het feest.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Skilltone

  • Gast
virtual box GA
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/03, 23:11:50 »
Goede avond,

Ik hier, in win xp in virtual box wil iedereen bedanken voor hulp. Ik heb via synatik nog vier kernels ofzo iets, die ik op de andere forum topic stond moeten aanvinken. Ook het gedeelte in  groepen en user toevoegen moest nog gebeuren. en toen deed ie het!

Nogmaal bedankt!

Martin