Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen surfen op internet mogelijk?  (gelezen 1187 keer)

Offline dougie

  • Lid
Geen surfen op internet mogelijk?
« Gepost op: 2016/09/15, 17:04:39 »
Hey iedereen
 sinds gisteravond doet mijn verbinding vreemd op Ubuntu, er is een matige verbinding aanwezig maar ik kan niet surfen op het internet dan word er gemeld dat er geen verbinding gemaakt kan worden ik heb geen firewall aan ik heb geen idee waar dit aan ligt gistermiddag heb ik wel een bestand aangepast dat iets met Network-Manager te maken heeft maar ik weet het volledige pad niet meer ik heb alleen er iets toegevoegd voor iets met openvpn waar ik uiteindelijk niks aan had. Misschien ligt het daar aan dat is het enige wat ik kan bedenken.... Weet iemand iets? 

Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/15, 17:29:42 »
Welke Ubuntu versie heb  je?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/15, 19:02:49 »
Heb je een router? Hebben andere daar op aangesloten apparaten wel internet?

Welke melding krijg je precies? Is dat op alle websites?

En heb je een extra utp kabel liggen? Probeer eens even een andere kabel zodat je de mogelijkheid van een slechte/kapotte kabel in elk geval uit sluit.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/15, 19:09:14 »
Als je niet kunt vertellen wat je gedaan hebt, hoe denk je dat iemand je kan helpen.

Offline dougie

  • Lid
Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/15, 19:36:26 »
ik heb ubuntu versie 16.04 en ja ik heb een router op alle andere apparaten is alles in orde ik heb een dualboot met windows en wanneer ik
naar windows ga is er niks aan de hand. ik krijg : kan geen verbinding maken, en dan mogelijke problemen er bij weergeven maar geen van alle is aan
de orde. ik krijg de melding op alle websites die ik wil bezoeken maar firefox opstarten gaat wel zodra ik iets anders wil bezoeken komt er een melding. en ik weet wel wat ik heb gedaan in het bestand maar ik weet niet meer de precieze naam ervan.

Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/15, 22:46:34 »
En werkt email wel? Of is het alleen een firefox probleem?

Als het alleen firefox is zou je het volgende  nog kunnen proberen.

Eerst een backup maken van je Bladwijzers.
Dan in Home map onder .Mozilla de map Firefox verwijderen.
Dan firefox opnieuw opstarten.
En dan je backup van je Bladwijzers terug importeren.

Dan heb je een cleane firefox met zijn basic Voorkeuren. En dan kun je kijken of je dan wel internet hebt.

Als dat zo is dan kun  je eventueel nog de Voorkeuren (onder bewerken) terug aanpassen naar je wens.
Maar dan niet die instelling die het verpest heeft!!
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/15, 22:48:56 »
gistermiddag heb ik wel een bestand aangepast dat iets met Network-Manager te maken heeft maar ik weet het volledige pad niet meer ik heb alleen er iets toegevoegd voor iets met openvpn waar ik uiteindelijk niks aan had.
Hoogstwaarschijnlijk dat dus.

Maak het ongedaan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/16, 12:27:13 »
Dan heb je de file aangepast via een terminal commando.
Open een terminal scherm en je kunt met pijltje omhoog en omlaag bladeren door de voorgaande opdrachten.
Op deze manier kan je het misschien weer ophalen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline dougie

  • Lid
Re: Geen surfen op internet mogelijk?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/09/16, 17:09:19 »
Het is ook bij dingen als amazon dus het is niet alleen Firefox  Ik heb het bestand wat ik heb gewijzigd ongedaan gemaakt en dat is het niet want het probleem is er nog steeds  Ik weet echt niet wat te doen nu....