Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleempje  (gelezen 849 keer)

Offline peter40

  • Lid
Probleempje
« Gepost op: 2017/12/26, 09:43:56 »
Ik heb wat probleempjes met mijn Ubuntu KDE derivaat. Af en toe start hij uit zichzelf weer op. Ik denk dat er een update fout is in het systeem. Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

Re: Probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2017/12/26, 15:13:54 »
Hallo, dat kan ook een hardwareprobleem zijn, een instabiele voeding bijvoorbeeld. Treedt dat verschijnsel sinds kort op?

Offline peter40

  • Lid
Re: Probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2017/12/27, 13:39:17 »
Sinds kort. Maar ik heb wel het stabiele Mint geinstalleerd maar ook hier problemen. Hoe zit het met het stuurprogramma.

Re: Probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 2017/12/27, 14:17:33 »
Als zowel Kubuntu als Mint hetzelfde probleem vertonen, zou ik nog harder gaan denken aan een hardwareprobleem.
Op welk stuurprogramma doel je?

Offline peter40

  • Lid
Re: Probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 2018/01/02, 10:25:53 »
Vroeger kon je nog wel eens een stuurprogramma installeren voor ondersteuning van het beeldscherm. Maar nu geldt dat niet meer zo.


Re: Probleempje
« Reactie #6 Gepost op: 2018/01/02, 14:22:14 »
Vroeger kon je nog wel eens een stuurprogramma installeren voor ondersteuning van het beeldscherm. Maar nu geldt dat niet meer zo.

Dat is toch nog gewoon mogelijk? Ik heb ook aparte nvidia drivers moeten installeren op een andere pc.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Probleempje
« Reactie #7 Gepost op: 2018/01/02, 17:29:06 »
Vroeger kon je nog wel eens een stuurprogramma installeren voor ondersteuning van het beeldscherm. Maar nu geldt dat niet meer zo.
Probeer het eerst eens *zonder* drivers van derden, dus met een kale installatie. Van daaruit kun je dan verder gaan. Een live-CD/USB kan in dit geval handig zijn (hoef je niks te installeren)

Offline MKe

  • Lid
Re: Probleempje
« Reactie #8 Gepost op: 2018/01/02, 20:32:07 »
Vroeger kon je nog wel eens een stuurprogramma installeren voor ondersteuning van het beeldscherm. Maar nu geldt dat niet meer zo.

Dat is toch nog gewoon mogelijk? Ik heb ook aparte nvidia drivers moeten installeren op een andere pc.
volgens mij de ati drivers niet meer.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleempje
« Reactie #9 Gepost op: 2018/01/02, 20:54:54 »
Waar blijft dat volledige systeemoverzicht? Anders is dit draadje ongeveer even nuttig als een ijskast op Antarctica.   :evil:

Offline peter40

  • Lid
Re: Probleempje
« Reactie #10 Gepost op: 2018/01/12, 15:19:34 »
Ik heb 'm naar de reparatie gebracht en die kon niets vinden behalve dat ze energie beheer hebben uitgeschakeld en nu doet ie het weer. Blijft vreemd omdat ik nooit problemen heb gehad. Dit grapje kostte me 100 euro.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleempje
« Reactie #11 Gepost op: 2018/01/12, 15:43:35 »
Ik heb 'm naar de reparatie gebracht en die kon niets vinden behalve dat ze energie beheer hebben uitgeschakeld en nu doet ie het weer. Blijft vreemd omdat ik nooit problemen heb gehad. Dit grapje kostte me 100 euro.
Dat geld had je misschien kunnen uitsparen, als je nou gewoon eens de gevraagde systeemgegevens zou hebben vermeld. Waar ik diverse keren om heb verzocht. Dan hadden we je wellicht al afdoende kunnen helpen.

Maar afijn, da's jouw keuze. En jouw geld.  =D
« Laatst bewerkt op: 2018/01/12, 16:03:22 door Pjotr »

Offline peter40

  • Lid
Re: Probleempje
« Reactie #12 Gepost op: 2018/01/13, 12:57:35 »
Hij loopt weer als en zonnetje. En ze hebben de hardware ook nagelopen. Autorijden kost ook geld zullen we maar zeggen.