Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen icoon voor draadloos netwerk in werkbalk  (gelezen 2375 keer)

Offline rho

  • Lid
Geen icoon voor draadloos netwerk in werkbalk
« Gepost op: 2011/04/12, 18:12:17 »
Ik heb net Ubuntu geïnstalleerd en 2 user accounts aangmaakt.
Ik heb het draadloos netwerk mooi aan de praat gekregen op 1 vervelend detail na.

Alleen de eerste user die inlogt krijgt een icoontje te zien om op een draadloos netwerk in te loggen.
Als de 2de user inlogt wordt de toestand van het draadloos netwerk van degene die eerst heeft ingelogd overgenomen.

Tot nu toe heb ik via de menus systeem -> voorkeuren of systeem -> beheer geen enkele mogelijkheid gevonden om zo naar een bekend draadloos netwerk te verbinden.
Ik kan zo wel een nieuwe connectie initialiseren, maar ik zie geen toepassing die me toelaat om naar de draadloze netwerken die ontvangen worden te verbinden. ???

Iemand die me op weg kan helpen?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Geen icoon voor draadloos netwerk in werkbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 18:20:45 »
Op het netwerk icoon in je eigen account met rechtermuisknop klikken.
Verbindingen bewerken kiezen.
Dan tweede tabje draadloos kiezen.
Het netwerk selecteren en bewerken kiezen.
Auteriseren
en dan links onder "beschikbaar voor alle gebruikers" aanvinken.

- Roc

Offline rho

  • Lid
Re: Geen icoon voor draadloos netwerk in werkbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 18:57:59 »
Dat staat zo al ingesteld.

edit: Ik krijg trouwens geen icoon in de balk met systeemberichten als er al iemand anders is ingelogd. Dat is zowat het grootste probleem. Normaal wordt er automatisch verbonden maar als degene die eerst ingelogd is niet verbindt dan kan ik het ook niet. ... of ik weet toch niet hoe ... of hoe ik dat icoon in bij de systeemberichten krijg (waarschijnlijk door te connecteren?).
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 19:04:06 door rho »