Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Irritatie aan unity.  (gelezen 2545 keer)

Irritatie aan unity.
« Gepost op: 2012/01/19, 17:17:32 »
Wat ik me irriteer aan die nieuwe gebruikers omgeving!, :evil:
Loopt steeds vast.
Ziet er grafisch niet beter dan gnome 3.
En het irritantste is dat je er niks vanaf weet.
Gnome was simpel.
Je zag applicaties gewoon netjes geordent.
Nu vind ik unity ook niet erg slecht maar ik irriteer me aan de fouten die erin zitten.
(edit|) Maar dit is bij 10.10 al veel beter.

Nu wil ik even vragen , ligt het nou aan mij en/of mijn pc of is dit waar?

Ps. het idee is niet slecht , een eigen omgeving voor ubuntu!
Maar dit is nog niet goed genoeg.

Sorry dat ik zo onaardig doe maar op school werken mijn mede studenten nu bijna allemaal met linux mint.

Offline bwman

  • Lid
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/19, 17:19:55 »
ik denk hardware gevoelig want gnome drie draait bij dan weer niet soepel en loopt regelmatig vast. terwijl unity loopt als een speer.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/19, 17:24:53 »
Hardware

asus x53s

core i7
usb 3.0
4gb ram
250 gb
Geforce gt (1gb)

Misschien heb je gelijk.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/19, 17:26:17 »
Sorry dat ik zo onaardig doe maar op school werken mijn mede studenten nu bijna allemaal met linux mint.
Probeer de nieuwste versie van Xubuntu eens, die lijkt kwa gemak erg veel op de oude Gnome versie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/19, 17:36:26 »
Welke bugs kom je dan onder andere tegen? Ik ben tot nog toe enkel 'mugs' (heel kleine foutjes) tegengekomen...

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/19, 20:05:07 »
Beste rickhuyzer,

Als je je specifieke problemen nu eens wat meer gedetailleerd omschrijft, en hierover een topic opent bij bv. Software & Configuratie, dan kunnen we je wellicht gericht helpen.
Er zijn ook tevreden gebruikers van Unity die geen problemen ondervinden, dus aan de GUI an sich alleen kan het niet direct liggen...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/19, 20:26:38 »
Installeer GNOME Shell dan?

Sorry dat ik zo onaardig doe maar op school werken mijn mede studenten nu bijna allemaal met linux mint.

Dat is vet gaaf, een hele klas die Linux gebruikt! 8-)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/19, 22:04:50 »
Als je bij Gnome 2 wilt blijven is Zorin OS misschien ook een optie maar zoals Ron al zij, probeer Xubuntu eens.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/19, 22:49:24 »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/19, 23:46:27 »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/20, 00:19:09 »
Ik vind Unity best fijn, nu kan ik eindelijk zoeken op bestanden en mappen middels een index, vanuit één zoekvak. De bediening zit niet in de weg en verdwijnt zodra dat nodig is. Het ordenen van werkbladen gaat ook zeer gemakkelijk, vind ik.

Bij Xfce krijg ik toch altijd het gevoel dat het niet consequent is opgebouwd en vormgegeven, een Human Interface Guideline mist volgens mij.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/20, 00:21:54 »
Genoeg reclame voor xubuntu, persoonlijk vind ik lubuntu een mooie en goede alternatief:

http://lubuntu.net/

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/20, 10:12:00 »
Lees de documentatie eens grondig door ivm Unity ;) er is veel verzameld en er staan handige tips in om met Unity te werken.


http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/unity-handige-info-tips-%27n-tricks/
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/20, 11:09:38 »
Ik begin me ter ergeren aan dit soort topics. Ik hou kritiek heus niet tegen, tuurlijk mag er kritiek worden gegeven, maar er is ook zoiets als een ZOEKFUNCTIE. We hebben al tig van dit soort topics, dus kunnen we dat niet gewoon daar bij aansluiten i.p.v. steeds een nieuw topic te starten over Unity?

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/20, 11:11:11 »
Hardware

asus x53s

core i7
usb 3.0
4gb ram
250 gb
Geforce gt (1gb)

Misschien heb je gelijk.

Vreemd. Mijn specs zijn Core i3, 6 GB DDR3, 1 TB 7200 RPM, GeForce GT220 1 GB GDDR3 (HP Pavilion) en alle werkomgevingen draaien hier prima op. Dus ondanks dat ik iets mindere specs heb dan jij draait het beter dan bij jou en dat vind ik toch vreemd.

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/20, 12:47:32 »
Ik begin me ter ergeren aan dit soort topics. Ik hou kritiek heus niet tegen, tuurlijk mag er kritiek worden gegeven, maar er is ook zoiets als een ZOEKFUNCTIE. We hebben al tig van dit soort topics, dus kunnen we dat niet gewoon daar bij aansluiten i.p.v. steeds een nieuw topic te starten over Unity?


Helemaal mee eens. Unity is nu toch echt wel tot in den treure besproken. "het weer" mag wel oppassen voor zijn positie als populairste gespreksonderwerp, Unity is een geduchte tegenstander  :D ... Ja nu draag ik daar zelf ook weer aan bij  :rolleyes:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/20, 12:50:56 »
Hardware

asus x53s

core i7
usb 3.0
4gb ram
250 gb
Geforce gt (1gb)

Misschien heb je gelijk.

Vreemd. Mijn specs zijn Core i3, 6 GB DDR3, 1 TB 7200 RPM, GeForce GT220 1 GB GDDR3 (HP Pavilion) en alle werkomgevingen draaien hier prima op. Dus ondanks dat ik iets mindere specs heb dan jij draait het beter dan bij jou en dat vind ik toch vreemd.

Ondersteuning van de hardware Vistaus.
Als dat niet goed is, dan maken je spec's niet uit.

Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/20, 13:08:32 »
Als je op Google zoekt op deze machine (asus x53s+Ubuntu) dan zie je meer problemen met de hardware. Komt in het rijtje met slecht ondersteunende hardware fabrikanten. Maken alleen ondersteuning voor Windows en de rest zoekt het maar uit. Commercieel gezien wel het goedkoopste. Apple kan hier ook wat van  ;)
Het is wel vervelend als je dit overkomt, maar met wat geduld (tijd) komt er vast later dit jaar wel beter ondersteuning voor je hardware.

Groeten van Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Irritatie aan unity.
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/20, 13:10:15 »
Even samenvatten.

@rickhuyzer,

- Er is (juist vanwege de vele topics hierover) een samenvattende plaats voor het omgaan met Unity, zoals al eerder gepost:
Lees de documentatie eens grondig door ivm Unity ;) er is veel verzameld en er staan handige tips in om met Unity te werken.
http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/unity-handige-info-tips-%27n-tricks/
- Het ingeven van de zoekterm 'unity', al dan niet vergezeld van specifiekere termen, in Google geeft een schat aan informatie.
- Om jouw pc aan de gang te kunnen krijgen met unity, kan je het beste een specifiek topic openen in Software en Configuratie of Hardware en Drivers, met meer gerichte info waar en wanneer het bij jou spaak loopt.

Een -zoveelste- topic of unity wel of niet ok is zonder duideljke argumenten, is minder zinvol.

Bij deze een slotje.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/20, 13:16:09 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]