Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keyring wifi vraag/probleem  (gelezen 957 keer)

frits vd laan

  • Gast
Keyring wifi vraag/probleem
« Gepost op: 2009/02/06, 22:38:47 »
Dell laptop met 1395 wifikaart
Na installatie met synaptic van ndiswrapper en ndisgtk van de Dell driver werkte de wifi prima ook na enkele malen opstarten.
helaas na de laaste start is mij gevraag om de keyring waarop in ingaf 'Altijd toestaan'  maar het netwerk werkt niet meer.
ik kan wel de netwerken zien maar kom er niet in.

vermoedelijk heeft dit met de keyring te maken daar bij een eerdere installatie hetzelfde gebeurde.
Bij installatie van Ubuntu heb ik echter slechts eenmaal een wachtwoord ingegeven en nooit een keyring gezien.
wat is het verband tussen keyring wachtwoord en mijn Ubuntu loginwachtwoord?  en hoe krijg ik de wifi weer actief?

vr groet frits

Offline joop905

  • Lid
Re: Keyring wifi vraag/probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/07, 00:37:00 »
Je kan in de Keyring Manager de bewuste sleutels verwijderen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Keyring wifi vraag/probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/07, 10:02:01 »
Ik kan je enkel een paar algemene opmerkingen meegeven die misschien nuttig zijn

* De keyring heeft zijn eigen paswoord. Nu is er wel een voorziening die ervoor zorgt dat je automatisch na aanloggen op Ubuntu ook aanlogt op je keyring. Hiervoor moet het paswoord van login en keyring hetzelfde zijn. Dat wordt automatisch geregeld tijdens een Ubuntuinstallatie. Als je achteraf je user login paswoord verandert, dan moet je zelf ook je keyring paswoord veranderen.

Wellicht is dat bij jou wel in orde. Het is ook zo dat keyring manager opnieuw het paswoord kan vragen als de connectie mislukt. Ik denk dat je probleem niet bij keyring manager moet gezocht worden, maar louter te maken heeft met je draadloze connectie.

* Een wifi driver met ndiswrapper moet je telkens opnieuw installeren als je een kernelupgrade hebt gehad. Kan een upgrade ondertussen niet de oorzaak zijn?

* Zijn er ondertussen geen alternatieven dan ndiswrapper voor je draadloos?

frits v/d Laan

  • Gast
Re: Keyring wifi vraag/probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/08, 16:34:27 »
Het verwijderen van de keyring en opnieuw instellen hiervan heeft de wireless verbinding weer actief gemaakt.
bedankt hiervoor.
Voor ndiswrapper is geen alternatief hiervoor heb ik vrijwel alle forums gelezen en ndiswrapper zelf werkt goed
wel bedankt voor de upgrade-waarschuwing.  dit kan ermee te maken gehad hebben.