Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: livecd problemen  (gelezen 887 keer)

ozakigames

  • Gast
livecd problemen
« Gepost op: 2007/03/03, 11:36:09 »
Hey,

Ik wou linux wel eens proberen (nooit iets anders dan win95 en xp gehad).
Nu kwam ik op ubuntu en dat zag er allemaal goed uit (goede ondersteuning, nederlandstalig etc.).
Ik wou niet gelijk ubuntu installeren dus heb ik de livecd gedownload en gebrand.
De cd start op en ik klik gelijk op start/installeer ubuntu (geloof ik de bovenste).
Dan krijg je het laadscherm en dat ging allemaal goed tot hij klaar was, toen knipperde het beeldscherm 2 a 3 keer (net als hij van resolutie verandert) en verder niks (kheb 5 min gewacht).
Toen dat ik dat mijn videokaart die resolutie (640x480) niet kon weergeven dus heb ik de resolutie op 1024x768 ingesteld bij het welkomscherm en opnieuw geprobeerd.
Nu gaat hij bij het laden niet meer langs "loading essential drivers - ok". NIKS....
Ook op andere talen en andere resoluties niet.

Kan iemand mij helpen hiermee?

livecd problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/03, 11:41:00 »
Ik hbe ook zoiets gehad, toen heb ik ACPI APIC support in de BIOS uitgezet en Ubuntu met de alternate(text-modus) CD geïnstalleerd, maar ik weet niet of dat bij jou ook helpt. Maar je krijgt geen foutmeldingen? Na Loading essential driver lookpt hij vast? Wat voor hardware heb je precies?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

ozakigames

  • Gast
livecd problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/03, 11:44:35 »
Ik heb:

geforce mx440
asrock gepro ht
p4 northwood

Mischien is de cd corrupt (ik vind het zoizo vaag dat hij het 1 keer tot na het laden doet en de volgende keer helemaal niet).

In de bios zal ik nog ff kijken (maar ik heb die optie nog nooit in my bios gezien dus niet veel hoop).

En die text modus cd is dat niet ongeloofelijk ingewikkeld?

livecd problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/03, 11:52:11 »
Het is neit erg ingewikkeld, het is gewoon wat lastiger omdat je geen muis hebt, maar eigenlijk is het gewoon een installatiewizard die je met het toetsenbord moet bedienen.
Is er geen andere uitvoer dan dat? Haal quit(en evt splash) een weg uit de bootooptions.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

ozakigames

  • Gast
livecd problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/03, 12:01:38 »
Ke,

ik heb quiet en splash weg gehaald en toen gestart.
De laatste line was: [17179582.248000] ehci_hcd 0000:00:03:3 : irq 169, io mem 0x0ffff000

de 1na laatste was dat er een usb bus was gevonden of zoits.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
livecd problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/03, 12:24:59 »
Probeer eens een versiewissel, dus 6.06 i.p.v. 6.10 of andersom.
Helpt ook dat niet, dan kun je eens kijken wat de volgende Ubuntuversie voor je kan doen (nieuwste hardwareherkenning). Een alfaversie daarvan haal je hier:
http://www.ubuntu.com/testing/herd5

Groet, Pjotr.

ozakigames

  • Gast
livecd problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/03, 14:35:27 »
met 6.10 krijg ik hetzelfde:

"De laatste line was: [17179582.248000] ehci_hcd 0000:00:03:3 : irq 169, io mem 0x0ffff000"

kheb gvd al 2 cds gebruikt, ik ga denk ik maar een uitvogelen hoe dat je opstart van usbstick want dit gaat zo niet werken!!! :x

edit: het lijkt wel of het met geheugen te maken heeft (0x0ffff000 is toch een geheugen adres?)

livecd problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/03, 14:50:20 »
Lijkt er wel op.
En als je ff naar het opstartscherm gekeken hebt moet je gezien hebben het woordje "Memtest"

In wezen een verloederd iets, want iedereen installeerd zich maar raak, ja ook met Windows.
Je moet altijd eerst je geheugen checken voordat je ook maar iets gaat doen.

En om achter elkaar CDtjes en DVDtje te verspillen heb ik al sinds jaren Rewritebles.
Kwestie van ff wissen en opnieuw branden.
Ze kosten iets meer maar zijn ow zo handig.

Is alles goed gelukt en werkt alles naar behoren kan je altijd nog de CD of DVD kopieren he ?

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D