Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] kan je cgi support meebakken in cross platform html5 apps?  (gelezen 861 keer)

Hoi allemaal,

Is het mogelijk om een on-demand CGI server/executor mee in je apps te bakken zodat deze zonder dependencies in elke browser geopend kunnen worden?
Ik meen me te herinneren dat ik eens een review over CGI heb gelezen waarin een dergelijke opzet werd besproken maar deze kan ik niet meer vinden.

Weet iemand hier misschien hoe dit in zijn werk gaat??

Ik heb al wat rond gekeken naar mini webservers zoals Hiawatha maar die leveren vaak toch weer behoorlijk wat extra MB's op en dat wil ik natuurlijk ook liefst zo beperkt mogelijk houden gezien ik voornamelijk mobiele apps wil gaan maken.
De meest ideale aanpak zou zijn met een cross-platform multi-arch executable gezien ik lokale apps (dus geheel bruikbaar zonder internet verbinding of webserver) wil maken voor Linux, OSX/iOS, Android, BSD en misschien ooit ook zelfs voor Windows.  Natuurlijk ben ik met een minder ideale oplossing net zo blij, zolang de gebruikers maar geen dependencies hebben, behalve een moderne browser of GUI toolkit met HTML viewer.

« Laatst bewerkt op: 2014/01/09, 06:07:28 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

[Opgelost] kan je cgi support meebakken in cross platform html5 apps?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/09, 06:07:10 »
Ik denk dat ik uiteindelijk  een bruikbare oplossing heb gevonden genaamd Mongoose; een miniscuul webservertje met alles er op en er aan in een single-executable. Zelfs de bloathed versie is  slechts 900k groot en is voorzien van CGI, PHP, SSL en LUA ondersteuning. Met een simpele klik start je de server in de huidige map zonder enige vorm van configuratie.
Configureren kan d.m.v. een klein config bestandje of als opties op de CLI.

Ik kan dus weer aan de slag...  ;)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN