Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zelf een desktop maken met DWM  (gelezen 1136 keer)

Offline MKe

  • Lid
Zelf een desktop maken met DWM
« Gepost op: 2020/05/27, 20:26:04 »
Hoi,

Waarschuwing, dit is een stukje schaamteloze zelfpromotie.

Voor de geinteresserden ben ik op mijn blog bezig met een serie over DWM, een zogenaamde tiling windows manager die je configureert door de code te veranderen en te compileren. Verder moet je alles zelf toevoegen, denk aan een applicatie starter of een taakbalk. Het is een leuk, vrijwel ongevaarlijk knutsel projectje voor iedereen die zich verveelt tijdens deze corona tijden. Je vindt het hier: https://mke21.wordpress.com/category/dwm/

Re: Zelf een desktop maken met DWM
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/01, 10:19:22 »
die zich verveelt tijdens deze corona tijden
Voor mij meer iets voor de lange winteravonden als het buiten stormt en kraakt!
Grappig dit project. Maar als ik jou was zou ik het opleuken met wat schermfoto's, dan krijgt de bloglezer een betere indruk van het een en/versus het ander.

Offline MKe

  • Lid
Re: Zelf een desktop maken met DWM
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/03, 20:54:45 »
Hoi Paul,

bedankt voor je feedback. Op zich heb je gelijk van die screenshots en ik heb dat nu geprobeerd met een stukje over Simple Terminal. Helaas lijkt de gratis versie van WP de plaatjes automatisch te verkleinen zodat het nog steeds slecht te zien is. Moet daar nog ff wat op vinden.

Zoiets als dit kan natuurlijk ook in de winter. Maar in maart/april toen ik hiermee begon was het ook nog goed te doen, zeker met het thuisblijven op dat moment.

Re: Zelf een desktop maken met DWM
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/05, 16:49:38 »
Helaas lijkt de gratis versie van WP de plaatjes automatisch te verkleinen zodat het nog steeds slecht te zien is. Moet daar nog ff wat op vinden.

Hallo, ik heb een poosje wat blogs gemaakt met Wordpress, de grais versie, en het is wel degelijk mogelijk om afbeeldingen groter weer te geven. Standaard worden ze in het verticale middenkader van je blog geplaatst en zijn qua afmeting dan beperkt tot de breedte van die kolom. Maar als je ze klikbaar maakt, worden ze wel groter weergegeven.

Demo hier, klik op de tweede foto van boven. Opent groot in een nieuw venster.
https://paulsphotopalace.wordpress.com/3-sharpening/

Offline MKe

  • Lid
Re: Zelf een desktop maken met DWM
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/05, 23:18:11 »
hmm, moet eens kijken hoe ik dat doe. Bedankt.