Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Ubuntu niet meer starten na BURG te installeren [opgelost]  (gelezen 988 keer)

Offline Fre

  • Lid
Dus ik heb BURG geïnstalleerd. Maar wanneer ik opnieuw opstartte om 'm uit te proberen, kreeg ik enkel een command line (Volgens mij heb ik iets fout gedaan). Er staat bovenaan BURG maar bij het ingeven van commands staat er >GRUB. Het is me wel gelukt om op m'n windows 7 (ik dualboot) te geraken met de commands root (hd0,2) chainloader +1 boot.

Alsjeblieft een snelle reactie want ik kan m'n ubuntu niet missen.

EDIT: Ik heb een 10.10 boot USB als dat iets kan doen.
EDIT2: Ik weet nu dat Ubuntu op hd0,5 zit omdat hij dan ext2 aangeeft, maar chainloader +1 werkt hier niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/21, 11:38:24 door Fre »

Re: Kan Ubuntu niet meer starten na BURG te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/20, 00:21:14 »
Kan je opstarten van cd? Open een terminal( onder hulpmiddelen) en type sudo fdisk -l (laatste letter is een kleine L) en geef een ENTER
Nu moet je het wachtword intypen, hier zie je niets van , geen balletjes sterretjes o.i.d. gewoon blind typen en geef een ENTER
Kan je de uitkomst hier plaatsen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Fre

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet meer starten na BURG te installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/20, 14:37:07 »


Hier is het resultaat (met een live cd). Dus als je me hiermee kan zeggen hoe ik alles weer terug krijg zoals het was...

EDIT: via het commando "configfile (hd0,5)/boot/grub/grub.cfg" ben ik weer in m'n Ubuntu geraakt. Nu moet ik alleen nog weten hoe ik BURG eraf kan gooien en GRUB er weer op kan zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/20, 14:47:37 door Fre »

Re: Kan Ubuntu niet meer starten na BURG te installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/20, 21:28:14 »
Met de live cd is het makkelijkste lijkt mij. Daarna kan je de resten, mappen etc. verwijderen, van Burg. Als je even laat weten hoe of via welke site je Burg hebt geinstalleerd.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Fre

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet meer starten na BURG te installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/20, 23:02:21 »
Ben vergeten waar ik dat vond (kan dit forum zijn). Maarre jouw oplossing werkte perfect, bedankt voor alle hulp.

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.