Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschil tussen Symply Mepis en Ubuntu  (gelezen 845 keer)

Verschil tussen Symply Mepis en Ubuntu
« Gepost op: 2006/10/17, 17:33:06 »
Beste mensen,

Wat is het verschil tussen Symply Mepis (Mepis) en Ubuntu?

Het volgende heb ik ervaren:

1. Een netwerkkaart van U.S. Robotics (Type: USR5411) Krijg ik onder Ubuntu met geen mogelijkheid zonder Ndiswrapper aan de praat en onder Mepis wel.
2. Kan in Ubuntu niet Dual Layer branden. (Geeft foutmeldingen) En onder Mepis gaat het zonder problemen.
3. Flash en Java zit standaard geinstalleerd. Nog niet geprobeerd met Windloss Media Bestanden.
4.In Mepis is de menustructuur irritand en rommelig.


Nu vraag ik me af waarom Mepis wel die Flash en Java enz. aan boord heeft en Ubintu niet. En waarom doet alles beter onder Mepis? Ik ben niet van plan om Mepis te installeren. Dit vraag ik uit pure onbegrip.
Ubuntu gebruiker # 14919

budster

  • Gast
Verschil tussen Symply Mepis en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/17, 17:44:46 »
Ubuntu (en Debian waar het vanaf komt) is alle software in de standaard repo's open source..

Dus geen gesloten drivers, codecs, plugins en players

Offline Ramana

  • Lid
Verschil tussen Symply Mepis en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/17, 20:03:29 »
De verschillen zijn niet groot, omdat Mepis ook de Ubuntu-pakketten gebruikt. Maar er zijn verschillen, b.v met Ubuntu-Edgy die nu upstart gebruikt om te booten en Usplash (Mepis gebruikt voor de bootscreen Splasy). Mepis heeft een eigen control-centrum waar je b.v. X makkelijk kunt instellen (maar dat gaat bij Ubuntu net zo goed met b.v. het hulpprogrammaatje debian-configure. De inrichting van Mepis vind ik ook erg rommelig.  Met dubble layer heb ik geen ervaring, maar K3B is dacht ik probleemloos, ook in (k)ubuntu.  Flash en Java zitten in de repositories en zijn makkelijk te installeren.  Ik heb het idee dat Kubuntu (Edgy) wat strakker in elkaar zit en wat sneller opstart.......