Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( vraag opgelost ) Mythbuntu of Linux-MCE  (gelezen 2856 keer)

Offline John K

  • Lid
( vraag opgelost ) Mythbuntu of Linux-MCE
« Gepost op: 2009/06/19, 19:25:54 »
Weet iemand het verschil tussen Mythbuntu of Linux-MCE?

John K
« Laatst bewerkt op: 2009/06/19, 20:30:28 door Wanda Rooze »

Re: Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/19, 19:31:12 »
LinuxMCE is een add-on voor de KDE-desktop, Mythbuntu is een gehele Linux-distro met een eigen desktop en eigen tools, maar is gebouwd op Ubuntu.

Offline John K

  • Lid
Re: Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/19, 19:48:39 »
Ik ben geen KDE fan, dus lijkt Mythubuntu een betere keuze (?). Ik zie ook dat MCE nog met 7.10 werkt? Zijn er verschillen in functionaleit?

Groeten John K

Re: Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/19, 19:54:17 »
In principe gaat het om het mediacenter, niet om de desktop. Maar aangezien MCE gebouwd is op KDE-programmabibliotheken en nog niet is geport naar KDE 4, draait het op een oude Ubuntu-versie.

Uiteraard is Linux-MCE gewoon een ander pakket... zie hun site voor meer info ;)

Offline John K

  • Lid
Re: Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/19, 19:56:47 »
Bedankt voor je antwoorden. Gezien Mythbuntu een complete distributie is zal ik daarvoor kiezen.

John K

Re: ( vraag opgelost ) Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/20, 00:03:37 »
Klopt niet helemaal wat je zegt Cumulus007.

Geeft niet natuurlijk, en daarnaast is je info is incompleet.

Linux-MCE is niet zomaar een plugin voor KDE.
Linux-MCE is gebaseerd op Mythubuntu, waarbij de programmeurs van Mythubuntu nog helpen bij Linux-MCE.

Linux-MCE is behalve een multimedia centrum ook nog een totaal pakket voor je hele huis.
Daarnaast nog een bediening van de kachel, alle verlichting, camera's en een bewakings systeem die je middels je mobiel kan bellen en waarschuwen.

Tijdens de installatie kan je kiezen of je wel of niet een desktop omgeving wilt hebben.

Nadeel van Linux-MCE is dat je wel de juiste hardware moet hebben en bij voorkeur 2 netwerk kaarten in je pc moet hebben.
Dit omdat anders de functie <Follow Me> niet ondersteund kan worden.

Voordeel is weer dat Linux-MCE veel ergonomischer is en zaken automagisch voor je insteld,
anders dan bij Mythubuntu
« Laatst bewerkt op: 2009/06/20, 00:05:34 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mcgyver

  • Lid
Re: ( vraag opgelost ) Mythbuntu of Linux-MCE
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/20, 10:46:13 »
Klopt, ik ben geen KDE fan en heb dus gekozen voor Mythbuntu. Ik moet toch wel zeggen dat LinuxMCE er veel gelikter uitziet. Als je alleen op het oog af gaat, lijkt LinuxMCE het werk van professionals terwijl Mythbuntu QUA UITERLIJK door een hobbyist lijkt te zijn gemaakt. Mythbuntu laat zich moeilijker configureren. Het is net niet gebruiksvriendelijk genoeg. Bijt je door de zure appel heen, dan heb je wel een goed systeem.