Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver voor Brother MFC 210 C  (gelezen 948 keer)

Offline koebel

  • Lid
Driver voor Brother MFC 210 C
« Gepost op: 2008/05/22, 23:34:40 »
Hallo, ben op zoek naar een driver voor de printer-fax-scanner Brother MFC 210 C. Heb een site opgekregen maar
kan het bestand niet openen, laatstaan installeren. Gezocht via Brother, maar kom er niet uit. Kan iemand mij een
goede raad geven, graag een beetje uitgebreid want ik ben een grote leek ( 3 weken Ubuntu ) met Ubuntu 8.04.
Gr. Ton.

Tommy78

  • Gast
Driver voor Brother MFC 210 C
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 01:20:20 »
Hallo Koebel,

Ik heb net dezelfde driver geïnstalleerd voor m'n mfc425cn dus de procedure zit nog vers in m'n hoofd.Op de link van Arie vindt je de juiste drivers. (onder op de pagina, de blauwe download knoppen)
Je moet eerst de LPR driver installeren en dan de cups wrapper, de instructies zijn hier te vinden http://solutions.brother.com/linux/sol/printer/linux/cups_wrapper_install.html
het kan zijn dat je handmatig ook nog een directory moet bijmaken
Je kan alle shell commando's copy-pasten maar je moet wel de driverversie nummers aanpassen want die zijn nieuwer dan in de instructies.
Succes!

Oh en ik ben ook maar 3 weken geleden begonnen met ubuntu/linux, het is even wennen maar het is eigenlijk allemaal heel logisch, ik ben al zo overtuigd dat ik m'n xp partitie heb gewist :).