Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende  (gelezen 2133 keer)

Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende
« Gepost op: 2011/02/02, 20:15:45 »
Beste mensen,

We gaan nu bezig met het plannen van de invoering van de nieuwe organisatie. Hoewel we nog kijken naar eventuele bezwaarpunten, zijn we ook al bezig met het vaststellen van de mensen met stemrecht (actief en passief kiesrecht). Normaal zou dit op een andere manier verleend worden, maar omdat het de eerste keer is hebben we te maken met een grote groep en kunnen we de geplande methode niet gebruiken. Daarom gebruiken we een andere manier.

Iedereen die meent dat hij of zij voldoet aan de eisen voor stemrecht wordt opgeroepen zijn of haar naam, met link naar een Launchpad-profiel, aan de tabel op de wiki-pagina OrganisatieVoorstel/VoorstelStemgerechtigden toe te voegen.

Weet je iemand die ook recht hierop zou kunnen hebben? Plaats die persoon dan ook op de lijst! We willen zoveel mogelijk personen die in aanmerking komen bereiken om te zorgen dat we voor de eerste verkiezingen genoeg kandidaten en kiezers hebben.

Niet iedereen op de lijst krijgt ook stemrecht, er wordt gecontroleerd of de mensen op de lijst voldoen aan de eisen. Voeg daarom ook een korte motivatie toe voor elke persoon in de tabel, dat maakt het controleren makkelijker. Wie dit precies gaan controleren is nog niet zeker, dat wordt of morgen – tijdens de extra vergadering – of volgende week donderdag 10 februari tijdens de reguliere maandelijkse vergadering, besloten. Ik verwacht dat het over twee weken klaar is of klaar wordt gemaakt.

Voeg jezelf dus vooral toe, als je meent recht te hebben op stemrecht! Ben je niet helemaal zeker, voeg jezelf toch toe, dan kun je altijd nog zien of je het krijgt of niet. Stemrecht is er voor iedereen die gedurende een langere periode naar draagkracht goede bijdragen heeft geleverd aan Ubuntu Nederland en de gemeenschap daaromheen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/02, 20:58:58 »
Het valt me op dat er nu nog weinig mensen op staan die vooral op IRC actief zijn.
Ik heb alleen niet echt een goed overzicht over wie er op IRC vooral de kar trekt, dus vind ik het lastig om zelf mensen van IRC voor te dragen.

Re: Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/02, 21:05:54 »
@Johan: Wat dacht je van JanClaeys?

Re: Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/03, 21:35:32 »
Sense wat bedoel je met stemrecht? Is dit alleen bedoelt voor kandidaten voor de raad of ook voor de leden van het forum en IRC? Actief of passief?
Dus ook voor diegene die niet in de raad willen, of mis ik wat?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Belangrijk: het verkrijgen van stemrecht voor de volgende
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/03, 21:43:13 »
Sense wat bedoel je met stemrecht? Is dit alleen bedoelt voor kandidaten voor de raad of ook voor de leden van het forum en IRC? Actief of passief?
Dus ook voor diegene die niet in de raad willen, of mis ik wat?
Stemrecht is vereist voor alle mensen die zich kandidaat willen stellen voor de functie van voorzitter of regulier gemeenschapsraadslid, en ook voor het stemmen op de kandidaten daarvoor.

Het stemrecht beperkt zich tot de organisatie, het heeft niks met de groepen van doen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!