Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?  (gelezen 7674 keer)

Offline jolo

  • Lid
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/14, 13:25:22 »
en natuurlijk ga ik hier ubuntu op draaien. (..) ik zat zelf te denken aan de Lenovo IdeaPad G560 (M279DMH)
Je zou kunnen checken in deze hyperlink http://www.ubuntu.com/certification/
Best even naar een winkel gaan en vragen of je de ubuntu live-cd even mag opstarten.
Blijkbaar heeft iemand dat al gedaan met de Ubuntu 11.04 Live CD, op de door de TS genoemde Lenovo IdeaPad G560 http://forums.lenovo.com/t5/Windows-7-Discussion/Lenovo-G560-wireless-driver/td-p/222884
Citaat van: talkeetnik
On my G560 with successfully installed Ubuntu 11.04,Mint 10 and Unity the wireless was recognized "out of the box"

This is the system with Intel Video and

05:00.0 Network controller: Atheros Communications Inc. AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express) (rev 01)
The nvidia adn broadcom combo works fine with drivers from the Repositories.
The "Live" cd Linux Disto's are great ways to test hardware and compatibility
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/15, 10:15:04 »
owja dat linux geen blue-ray kan afspelen, wat is dit dan?
http://www.videolan.org/developers/libbluray.html

blijkbaar is VLC nog beter dan jullie dachten XD XD

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/15, 10:23:58 »
Heb je die hele pagina wel gelezen?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/15, 10:40:50 »
Heb je die hele pagina wel gelezen?

was dat een vraag of een vaststelling  :P

Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/15, 10:49:34 »
Citaat
Ik ben altijd al tevreden geweest bij Dell. Ge kunt daar uw laptop/pc zelf wat samenstellen, als ge belt kunt ge hem ook zonder Windows krijgen en vaak zijn er kortingen en zwerven er kortingsbons rond waardoor ge een fatsoenlijke laptop op maat koopt tegen een schone prijs. Ge kiest een goed model voor u, en stelt de beste hardware naar uw wensen samen.

Ik heb pas nog de nieuwe XPS 17 gekocht en heb nog geen seconde spijt gehad. In die periode was er een korting van 214 euro op die modellen en 1 jaar extra garantie. Samen met nog een kortingsbon van 10% heb ik een ferme game laptop kunnen samenstellen voor een goede prijs.


Dat is nu net wat ik bedoel; gewoon ff uitkijken naar een goede promo, en je hebt meteen iets oerdegelijks gekocht.

Windows kan je per telefoon bij Dell weren, hoewel die HEEL Microsoft-minded zijn. Maar het is een degelijk pro merk/ kwaliteit.
Qua prijs zou je het best Toshiba mee in overweging nemen omwille van de specificaties/prijs. Gewoon even met de winkel/ leverancier overeen komen om een Windowsvrije versie te kopen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/15, 11:31:11 »
Heb je die hele pagina wel gelezen?


ja, "NB: Most commercial Blu-Ray are protected by AACS or BD+ technologies and this library is not enough to playback those discs."

maar er word aan gewerkt, er staat, "most" dat betekent niet "all" dus je kunt al het een en ander aan blue-ray draaien  =D =D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe laptop waar moet ik opletten?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/15, 12:02:59 »
Ik gok dat er vast wel 2 of 3 van die schijfjes te vinden zullen zijn, alleen moet het dan net wel een film zijn die je leuk vindt. De populaire films zijn allemaal versleuteld.