Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?  (gelezen 3472 keer)

Pcfreakske2K

  • Gast
Hey iedereen,  



Dit is mijn eerste post, dus wens ik iedereen "hallo" te zeggen.


Ik heb recentelijk ook Ubuntu 8.04 naast mijn bestaande Windows XP Home Edition SP3 geïnstalleerd via Wubi.

Dit ging vlekkenloos.

Ik heb een desktop en mijn vriendin heeft een laptop. Als printer hebben we een HP Photosmart C4180. Om die te sharen hebben we een Sitecom Multi Function USB Server gekocht.

In Windows XP werkt dit nu, ook wel na lang zoeken, perfect.


In Ubuntu is het blijkbaar niet zo simpel om die aan de praat te krijgen.


Ik heb onder Ubuntu ook Wine geïnstalleerd.


De printer is reeds ingesteld als printer, tot daar geen probleem, maar hoe kan ik dat Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?


Op mijn vriendin haar laptop is Ubuntu ( nog ) niet geïnstalleerd.



Weet iemand hoe ik dit best kan oplossen ?


Alvast bedankt voor jullie hulp.

HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/11, 11:20:49 »
Ook ik maak gebruik van deze printserver van Sitecom en heb na de nodige ergenis het ding werkend gekregen, dat wil zeggen hij print maar alle ovrige functies zoals scannen en faxen werken niet.

De printer wordt door (k)ubuntu namelijk niet herkend als netwerk printer, bij printer installatie moet je verwijzen naar een IP adres en poort van de Sitecom in mijn geval was dit 192.168.1.66:9100

Dit is de volgens mij de enige manier om het ding te laten functioneren, ik weet niet of dit een sitecom of een (k)ubuntu probleem is maar het is wel erg vervelend als je speciaal een apparaat koopt wat zegt met multifunctionele printer te kunnen werken en dat dit dan niet werkt.

Pcfreakske2K

  • Gast
HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/11, 21:07:48 »
Citaat van: velthuizen
Ook ik maak gebruik van deze printserver van Sitecom en heb na de nodige ergenis het ding werkend gekregen, dat wil zeggen hij print maar alle ovrige functies zoals scannen en faxen werken niet.

De printer wordt door (k)ubuntu namelijk niet herkend als netwerk printer, bij printer installatie moet je verwijzen naar een IP adres en poort van de Sitecom in mijn geval was dit 192.168.1.66:9100

Dit is de volgens mij de enige manier om het ding te laten functioneren, ik weet niet of dit een sitecom of een (k)ubuntu probleem is maar het is wel erg vervelend als je speciaal een apparaat koopt wat zegt met multifunctionele printer te kunnen werken en dat dit dan niet werkt.
@velthuizen : Bedankt voor je tips, ik zal dit eens proberen als ik terug in Ubuntu zit.
Ik heb zowel Windows XP en Ubuntu nu op mijn pc staan.

Ubuntu heb ik via Wubi geïnstalleerd onder Windows XP.

Pcfreakske2K

  • Gast
HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/12, 13:39:49 »
Citaat van: velthuizen
Ook ik maak gebruik van deze printserver van Sitecom en heb na de nodige ergenis het ding werkend gekregen, dat wil zeggen hij print maar alle ovrige functies zoals scannen en faxen werken niet.

De printer wordt door (k)ubuntu namelijk niet herkend als netwerk printer, bij printer installatie moet je verwijzen naar een IP adres en poort van de Sitecom in mijn geval was dit 192.168.1.66:9100

Dit is de volgens mij de enige manier om het ding te laten functioneren, ik weet niet of dit een sitecom of een (k)ubuntu probleem is maar het is wel erg vervelend als je speciaal een apparaat koopt wat zegt met multifunctionele printer te kunnen werken en dat dit dan niet werkt.
@velthuizen : Ik heb wat je zei geprobeerd, tervergeefs, het wil niet werken.

Of moet er op de laptop, waar de printer ( met dat Sitecom MFP ) ook Ubuntu staan ?

HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/12, 16:41:28 »
Dat IP adres is op jouw computer waarschijnlijk anders, wat ik heb geschreven is puur van toepassing op mijn systeem.
Belangrijk is dat het IP adres van de printserver in dezelfde range valt als de PC.

Als je dan vanaf de ubuntu PC via de browser in de printserver kan komen dan is printen ook mogelijk.

Pcfreakske2K

  • Gast
HP Photosmart C4180 + Sitecom Multi Function USB Server laten werken ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/12, 16:50:57 »
Citaat van: velthuizen
Dat IP adres is op jouw computer waarschijnlijk anders, wat ik heb geschreven is puur van toepassing op mijn systeem.
Belangrijk is dat het IP adres van de printserver in dezelfde range valt als de PC.

Als je dan vanaf de ubuntu PC via de browser in de printserver kan komen dan is printen ook mogelijk.
@velthuizen : Ik wist dat van dat IP adres ook wel, had dat aangepast als ik het probeerde.

Maar blijkbaar werkt het niet.