Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! bewegende tekst & beelden  (gelezen 3734 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost! bewegende tekst & beelden
« Gepost op: 2010/10/08, 09:38:19 »
Hallo allemaal.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed programma om bewegende tekst bij foto's te laatsen, en beelden te laten bewegen. Met Gimp, wat in Synaptic zit, heb ik iets geëxperimenteerd met tekst, maar Blender en Ktoon kwam ik ook tegen.
Heeft een van jullie ervaring met Blender of Ktoon??

Vr.gr. jabuca

Na wat zoeken en experimenteren heb ik besloten om met Gimp verder te gaan.
Niet omdat ik dit het beste programma vind, máár ik kan van Gimp wel de meeste Nederlandstalige documentatie vinden. En er is ook een Nederlandstalig Forum van Gimp.http://http://www.dutchgimpers.nl/forum/

Allemaal vriendelijk bedankt. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/10/12, 08:39:55 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: bewegende tekst & beelden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 09:59:51 »
Ik heb wel eens wat gedaan met Blender, maar ik vind het een lastig programma. Dit komt natuurlijk omdat ik er veels te weinig mee bezig ben. Maar er zijn mensen op het forum die echt mooie dingen er mee doen en een topic waar je hun vragen kan stellen en creaties kan bekijken http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/blender-etalage/
Ktoon ken ik niet, maar aan de naam te zien zal je er cartoons mee kunnen maken.
En in Gimp kan dit ook wel, maar als ik moest kiezen zou ik toch voor Blender gaan. Een veelzijdig programma. Op de Blender site staan leuke voorbeelden. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jabuca

  • Lid
Re: bewegende tekst & beelden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/08, 11:49:45 »
Hallo Gijsbert.

Bedankt voor jou snelle reactie en de hyperlink naar de Blender-etalage.
Komend weekend wil ik even iets tijd besteden aan Blender, en de uitkomst meld ik hier op het forum.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: bewegende tekst & beelden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/11, 09:40:34 »
Hallo Gijsbert.

Zaterdag Blender geïnstalleerd, (zat in Sypatic) en even aan het oefenen.
Ik kreeg 2 versies, Full Screen en Window. In de Window-versie kan ik het programma goed afsluiten, in Full Screen (nog) niet.
Maar ik probeerde met een paar vakantiefoto's wat te experimenteren, F1, map waar de foto's staan, de juiste foto selecteren, enter, en dan komt de melding "Error unknow file type or error, check console". De foto's staan gewoon in de map afbeeldingen, en na de installatie van blender, update beheer etc.
weet een van jullie waar ik de fout in ga??
P.S. ik werk met Ubuntu 10.04

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: bewegende tekst & beelden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/11, 17:37:24 »
Ik denk niet zozeer dat je de fout ingaat met Blender, maar eerder met het programma wat je zoekt. Ik denk, kan het natuurlijk mis hebben, dat je aan een videobewerking programma meer hebt. En dan bedoel ik een video programma, waar je foto's kan importeren en teksten kan invoegen. Ik meen dat Cinelerra, deze mogelijkheden heeft. Maar wellicht zijn er mensen op het forum die een beter programma weten
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.