Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computer start op in terminal  (gelezen 1482 keer)

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Gepost op: 2008/02/12, 18:33:19 »
hallo iedereen

omdat ik mysql en php niet kreeg geïnstalleerd had ik er niet beter op gevonden om opnieuw te beginnen en dus de lamp-server terug te verwijderen. (dit via sudo tasksel en dan de lamp server te deselecteren). En dan opnieuw alles volgens de regels te installeren.

Fout gedacht dus want nu start de computer niet meer op in de grafische omgeving. ik kan nog inloggen en dan kom ik in de terminal terecht.

Weet iemand hoe ik dit terug ongedaan krijg gemaakt?

als ik via sudo tasksel de lamp-server terug wil installeren geeft hij gewoon aan dat dit niet kan.

Is er een andere mogelijkheid dan via de alternate cd van Hardy een gebroken systeem te repareren. Want dit houd blijkbaar in dat ik eerst de volledig partitie moet leegmaken.

Dank bij voorbaat

Sancho

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 19:20:14 »
Geraak je niet grafisch als je ctrl alt backspace doet?

Of probeer eens ctrl alt F6 (of F7)

computer start op in terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/12, 19:31:35 »
gebruikt ge hardy?


het kan wel zijn dat uw ubuntu desktop mee verwijderd is...
sudo apt-get install ubuntu-desktop (of kubuntu-desktop als ge kde gebruikt)...

Sancho

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/12, 20:37:22 »
ik kwam dit daarnet tegen: http://computertip.googlepages.com/grafischeomgevingherstellen

Hopelijk ben je er iets mee :)

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/12, 22:23:23 »
Hij probeert grafisch op te starten en dan krijg ik deze melding
kinit: No resume image doing normal boot

@ Sancho: die sneltoetsen lukken niet.

@ Nunslaughter: Ja ik gebruik hardy. Zoiets gaat het zijn.
Als ik dit probeer vraagt hij om de ontbrekende pakketten geïnstalleerd mogen worden. Daarna heeft hij deze foutmelding.
 - could not resolve 'nl.archive.ubuntu.com'
en met de melding dat ik sudo apt-get update moet proberen. Maar ook hier dezelfde fout.

Ik ga nu die laatste tip van Sancho proberen. Ik laat iets weten of het lukt of niet.
Alvast allebei al heel fel bedankt

computer start op in terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/12, 23:12:15 »
waarom gebruikt ge hardy? het is nog steeds in vroege ontwikkeling, dus fouten zult ge wel meer krijgen en voor ons is het maar raden naar een oplossing aangezien het aan vanalles en nog wat kan liggen en eventueel de volgende dag vanzelf door update opgelost raakt...

kijk eens hier: http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3091025.new

of google eens met dat errorlijntje...
ik ben wel wat tegengekomen waarbij de combinatie ctrl+alt+backspace hielp...

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/13, 18:55:36 »
@sancho

Ik heb het geprobeert maar hij stopt met de melding:
xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration file;

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/13, 19:05:39 »
@ nunslaughter

Ik krijg onmiddellijk een foutmelding met de cd van ubuntu 7.10. Daarom had ik een versie van hardy gekregen om is te proberen. Deze kreeg ik wel geïnstalleerd en ben ik hierbij doorgegaan om ubuntu te leren kennen.

Wat ik echter gedaan heb is geen fout in hardy maar mijn eigen fout. Ik dacht dat die ook wel kon gemaakt worden in gutsy. Daarbij mijn vraag

Sancho

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/13, 19:36:02 »
Anders kun je eens een oudere versie van Ubuntu afhalen en dan updaten naar  7.10?

Welke foutmelding krijg je eigelijk? Mss kunnen we die oplossen

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/13, 21:29:04 »
Ik kreeg een Kernel panic - not syncing! Attempted to kill init! Hij heeft moeilijkheden met mijn moederbord. Maar ik ben gestopt met zoeken naar een oplossing.

Ik heb dapper hier ook liggen. die werkt ook. Maar gewoon door toeval heb ik hardy geïnstalleerd. En die lamp server is het eerste wat ik uitprobeer. Omdat ik dringend aan een website moest werken en ik alleen nog windows wou gebruiken in noodgevallen.

Om nu dapper te installeren zit ik vast. Omdat ik nog niet weet wat ik met mijn partities kan doen(wat gaat en wat niet gaat), Ik niet weet of het zo makkelijk is een oudere versie over deze versie te installeren. Ik weet nog niet hoe ik die dualboot moet aanpassen als ik deze versie verwijder en ga zo maar verder. Ik heb nog honderd en 1 vragen. Daarom had ik nu nog graag even doorgepruld met deze versie tot ik mijn plan kon trekken en dan de computer te formatteren en helemaal opnieuw te beginnen.

computer start op in terminal
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/13, 21:35:10 »
als ge dapper wilt installeren, kiest ge bij de installatie gewoon de partitie waar nu deze versie opstaat, en kiest voor formateren...bij het installeren word dan deze partitie gewoon leeggemaakt en dapper opgezet...

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/13, 21:53:54 »
dat wist ik. Ma ik heb een dualboot met xp en hardy. Past hij die ook automatisch aan? Daar ken ik niks van en heb ik schrik voor dat het fout loopt

computer start op in terminal
« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/13, 23:00:47 »
Zodra je bij het gedeelte komt om de partitie in te delen even goed opletten.

je klikt de partitie's aan waar nu ook Ubuntu op staat.
Je hoeft in wezen maar 1 te formateren en dat is de root  dus deze "/"
De swap kan je laten voor wat het is.

De windos partitie's laat je met rust en dus kan er nix gebeuren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

stekske

  • Gast
computer start op in terminal
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/18, 18:34:37 »
Ik heb zojuist overgeschakeld naar dapper.
en alles werkt momenteel terug
Binnenkort zal ik wel is proberen te upgraden naar gutsy.
Iedereen tocht bedankt voor de hulp