Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen audio in ubuntu 9.10  (gelezen 1058 keer)

geen audio in ubuntu 9.10
« Gepost op: 2009/12/29, 23:56:59 »
hallo allemaal,

ik ben helemaal nieuw in de linux wereld en zit direct met een issue.

Ik heb via mijn  windows 7 machine Ubuntu 9.10 geinstalleerd dmv VMWare workstation 7.0
alles lijkt goed te gaan maaaaar ik heb geen geluid. VMWare geeft aan dat mijn audio apparaat out of range is ofzo. (op windows 7 werkt geluid wel)

De geluidskaart wordt overgenomen door vmware naar ubuntu, ik heb de optie specify host sound card gebruikt en uiteraard mijn sound card geselecteerd (er was maar 1 optie)

Ook heb ik de optie use default host sound card gebruikt maar ook hierbij hetzelfde probleem.

kan iemand mij in ABC taal uitleggen hoe dit opgelost kan worden? ik ben echt helemaal nieuw in linux.

please help me

Re: geen audio in ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/30, 03:00:09 »
Misschien kun je die vraag beter stellen op het VMWare forum, aangezien de error wordt gegeven door de VMWare software zelf?
http://www.vmug.nl/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=42&topicdays=0&start=0
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline JPubuntu

  • Lid
Re: geen audio in ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/02, 08:04:55 »
Ook ik had na de eerste instal geen geluid en foutmeldingen over de geluidskaart van een pc met Win XP prof.
Heb toen wat upgrades gepleegd, ondermeer voor mp3 en daarna (na opnieuw opstarten) werkte het geluid wel.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/02, 08:08:56 door JPubuntu »

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: geen audio in ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/02, 08:22:40 »
Kan iemand mij in ABC taal uitleggen hoe dit opgelost kan worden? ik ben echt helemaal nieuw in linux.
Multimedia compleet maken:

http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
« Laatst bewerkt op: 2010/01/02, 10:59:04 door Lexaldo »