Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify en Kodi updates  (gelezen 1406 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Spotify en Kodi updates
« Gepost op: 2015/03/28, 13:11:26 »
Ik zag vandaag bij de updates een update voor Kodi (voormalig XBMC) voorbij komen, die krijg ik echter niet geïnstalleerd? Verder zag van de week een update voor Spotify voor Linux voorbij komen, dat lijkt wel geïnstalleerd maar Spotify wil niet starten. De niet geupdate versie van Kodi werkt wel gewoon.

Ik draai Ubuntu 12.04.5 momenteel. Heeft iemand misschien dezelfde problemen en misschien al een oplossing gevonden? Vooral het feit dat Spotify uberhaupt niet draait op mijn HTPC is vervelend.

Offline Allard

  • Lid
Re: Spotify en Kodi updates
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/28, 13:28:47 »
Met Kodi heb ik geen ervaring maar ik kreeg van de week ook een update voor Spotify. Wat je kunt doen is je beide profielmapppen van Spotify in .cache en in .config verwijderen of hernoemen zodat Spotify met een schoon profiel start en vervolgens opnieuw aanmelden in Spotify, kijken of dat werkt.

Merk wel even op dat door deze actie je instellingen ook weggaan en opnieuw moeten worden ingesteld.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Spotify en Kodi updates
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/28, 13:45:07 »
bedankt voor de reactie, maar het verwijderen van de spotify mappen hielp niet. Ik heb spotify even via de terminal gestart en dan krijg ik de volgende melding. Iemand een idee hoe dat te verhelpen?


Offline Allard

  • Lid
Re: Spotify en Kodi updates
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/28, 14:26:10 »
Eens even kijken hoor, zo te zien klaagt ie over  libudev.so.1. Door te googlen kwam ik op deze hit uit.
https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/Linux-desktop-client-suddenly-won-t-work-after-update/td-p/1071247

Mocht het daarna niet helpen dat weet ik het ook eventjes niet meer. :(
« Laatst bewerkt op: 2015/03/28, 14:33:38 door Allard »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Spotify en Kodi updates
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/29, 19:20:47 »
Eens even kijken hoor, zo te zien klaagt ie over  libudev.so.1. Door te googlen kwam ik op deze hit uit.
https://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-Linux-Mac-and/Linux-desktop-client-suddenly-won-t-work-after-update/td-p/1071247

Mocht het daarna niet helpen dat weet ik het ook eventjes niet meer. :(

Bedankt hiervoor, dit werkte perfect! Spotify is weer up and running hier. Ik moet alleen de extra /lib even uit de terminal opdracht halen maar daarna werkte het perfect.