Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Prullenbak openen  (gelezen 4952 keer)

Offline grubuntu

  • Lid
[Opgelost] Prullenbak openen
« Gepost op: 2011/05/11, 21:27:12 »
Met Ubuntu 11.04 en Unity krijg ik een mooi icoontje van de prullenbak. Maar de inhoud kan ik niet inzien. Ik kan hem alleen maar legen.
Hoe kan ik de inhoud zichtbaar krijgen?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/15, 20:37:53 door grubuntu »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/11, 22:54:29 »
Weet niet of het in 11.04 hetzelfde is maar als je je Persoonlijke Map opent dan zie je links een lijst met mappen staan. Hier in 10.04 staat de Prullenbak ertussen, dus ik denk dat die daar ook moet bijstaan in 11.04 tenzij ze dat intussen veranderd hebben.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline vanadium

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/12, 09:48:56 »
Als ik in Unity één keer op de prullenbak klik, dan wordt een nautilus venster van de prullenbak geopend.

Re: Prullenbak openen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/12, 09:52:54 »
Als je rechts klikt op de prullenbak, krijg je dan geen optie om te verkennen (of iets in die aard) ?

Ik werk nu wel niet met Unity.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/12, 10:13:40 »
Als je rechts klikt op de prullenbak, krijg je dan geen optie om te verkennen (of iets in die aard) ?

Ik werk nu wel niet met Unity.
Dan heeft je suggestie niet veel zin ;)

unity is zeer spaarzaam met rechts-klik menu's. Voor de Trash is er "Emty Trash ...".

Items uit nautilus, de desktop en van de laucher zelf kan je verwijderen door ze naar de trash te slepen. De Trash kan je (normaal toch) openen met een enkele muisklik.

Nu nog even wachten op reactie van grubuntu: hij heeft namelijk niet vermeld wat hij heeft geprobeerd.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Prullenbak openen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/12, 11:49:00 »
links klikken is openen, rechts-klikken is "leegmaken" (behalve als je muis op linkshandig staat)

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/12, 19:29:32 »
Rechts klikken is inderdaad "prullenbak legen". Maar links klikken doet bij de prullenbak niets. Wel bij alle andere ikoontjes, maar niet bij de prullenbak.

Heb ook nog geprobeerd in Nautilus bij Trash te komen, maar kan hem (nog) niet vinden.

Re: Prullenbak openen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/12, 19:48:34 »
Heel erg vaag, als je in je persoonlijke map bent druk dan op ctrl+h daarna zie je een map die .trash heet, dat is de prullenbak. Dacht ik.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline grubuntu

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/12, 20:24:55 »
Ja, dat dacht ik ook. Maar hij staat er niet bij.

Offline grubuntu

  • Lid
Re: Prullenbak openen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/15, 20:37:05 »
Inmiddels gevonden in een oude topic.

Trash is te vinden met  /home/naam/.local/share/Trash/files

Verwijzing gemaakt voor het Bureaublad en nu kan ik er weer bij. Wel jammer dat het niet vanuit het icoontje van Unity kan.