Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en win 7  (gelezen 622 keer)

Offline Alexis

  • Lid
Ubuntu en win 7
« Gepost op: 2010/08/30, 09:48:35 »
Ik heb een image gemaakt van Kubuntu 10.04.1 desktop amd64.iso en wil die nu uitproberen zonder installeren. Na het opstarten van de Cd, na het kiezen van de taal en het aanklikken van "Kubuntu uitproberen zonder installeren" verschijnt na enige tijd de volgende mededeling op mijn scherm:
BusBox v 1,13,3 (ubuntu 1:1.13.3-1ubuntu 11) built-in shell(ash).
Enter 'help' for a list of built-in commands.
(initranfs) std in: I/0 error.
Mount: mounting /dev/loop0 on //filesystem,squasfs failed: no such device
Can not mount /dev/loop0 (/cdrom/casper/filesystem.squashf s ) on //filesystem,squashefs.

Hoe moet dat nu verder?

Re: Ubuntu en win 7
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/30, 10:11:02 »
Hier is iemand met hetzelfde probleem, en die heeft het opgelost:

http://ubuntu-ky.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1550110

Er worden daar twee mogelijke oorzaken aangedragen:

1) cd is niet goed gebrand
2) de cd speler/brander staat niet op master ingesteld (jumpers)

Bij degene in dit bericht was het probleem opgelost door een tweede slave cd-speler los te koppelen op het tweede ide kanaal.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Ubuntu en win 7
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/30, 10:27:46 »
Bedankt Thomas door het antwoord. Maar vermits "mijn" Engels onvoldoende is om die raad te volgen zal ik het moeten opgeven. Dat de CD niet goed gebrand is betwijfel ik want wat wel eigenaardig is: ik maakte als proef een image van Kubuntu 10.04.1-desktop-i386.iso en gebruikte die op mijn oude PC met Win XP en dat verliep zonder problemen. Ik maakte ook een Live Cd van OpenSuse 11.3 Live CD KDE4 x86_64.iso en ook dit werkt perfect op mijn HP pavillion. Ook de OpenSuse DVD 4.2 GB DVD werkt normaal. Ik wil echter (nog) niet met OpenSuse beginnen omdat dit nogal ingewikkeld "schijnt" en Kubuntu volgens de fora gemakkelijker is.

Re: Ubuntu en win 7
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/30, 11:02:56 »
Als het een probleem is dat in die draad wordt aangegeven kan je ook de 9.10 cd eens proberen. Als die wel werkt, dan kan je wellicht vanaf 9.10 upgraden naar 10.04.

p.s. Ik wil niet beweren dat de in die draad gegeven mogelijke oorzaken de enige zouden zijn.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Ubuntu en win 7
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/30, 18:05:36 »
Ik heb het geprobeerd met 9.10: geen enkel probleem. Ik heb het ook geprobeerd met Ubuntu 10.04: ook geen enkel probleem. Wat mij echt interesseert: waarom gaat het nu niet met Kubuntu 10.04.1?