Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pegasus installeren onder Wine; letters met extra tekens; Opgelost  (gelezen 578 keer)

Offline yJi

  • Lid
Wie heeft daar ervaring mee, met een programma als Pegasus installeren onder Ubuntu.
Het moet onder Wine geinstalleerd worden en ja Wine staat er al wel op, maar hoe zei ik daar nu Pegasus ok bij op.

Verder vraag ik me af hoe ik letters met speciale tekens opneem in de tekst dus b.v. een 'é' zoals hier.
Zo'n é is nog wel eenvoudig, maar de optie die onder XP wel werkt die schijnt hier niet te werken. Immers onder XP kan ik het numerieke toetsenbordje activeren met Fn+NumLk, maar dat gaat niet onder Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/20, 00:14:37 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus installeren onder Wine; letters met extra tekens
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 23:12:03 »
Voor Pegasus, download het exe bestand als je dat nog niet gedaan hebt. Ga naar Wine>Ga in het submenu wat je krijgt naar Wine programma's verwijderen (klinkt gek, maar zo moet het wel) klik op de knop Installeren> Nu kan je naar de map of cd waar Pegasus staat>Selecteer deze en klik op de knop Openen, nu start de installatie.

Tekens> Ga naar Hulpmiddelen>Tekens en Symbolen>Kies je teken of symbool>klik er tweemaal op>Nu klik je op de knop kopieren en plak je het teken of symbool in je tekst.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline yJi

  • Lid
Re: Pegasus installeren onder Wine; letters met extra tekens
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 00:15:54 »
Voor Pegasus, download het exe bestand als je dat nog niet gedaan hebt. Ga naar Wine>Ga in het submenu wat je krijgt naar Wine programma's verwijderen (klinkt gek, maar zo moet het wel) klik op de knop Installeren> Nu kan je naar de map of cd waar Pegasus staat>Selecteer deze en klik op de knop Openen, nu start de installatie.

Tekens> Ga naar Hulpmiddelen>Tekens en Symbolen>Kies je teken of symbool>klik er tweemaal op>Nu klik je op de knop kopieren en plak je het teken of symbool in je tekst.


Dank je wel Gijsbert, door jou is beide opgelost!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Pegasus installeren onder Wine; letters met extra tekens; Opgelost
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/20, 00:34:57 »
Je drukt op de ' en dan een keer op de e, zo moeilijk is dat toch niet?

Re: Pegasus installeren onder Wine; letters met extra tekens; Opgelost
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/20, 18:20:08 »
Dat is inderdaad niet moeilijk, Cumulus007. Maar als je meer tekens en symbolen wilt moet je heel wat sneltoetsen uit je hoofd leren, dat is wat moeilijker.  Of een Nederlands toetsenbord kopen.;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.