Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ruzie met Konqueror  (gelezen 943 keer)

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Ruzie met Konqueror
« Gepost op: 2007/04/21, 13:46:50 »
Uit nieuwsgierigheid heb ik met de nieuwe Feisty Kubuntu i.pv. Ubuntu maar eens geinstalleerd maar ik vraag me af hoe lang ik dat vol houd...  In ieder geval wil ik Firefox als webbrowser gebruiken. Die is ook als standaard ingesteld maar toch opent dat Konqueror steeds maar, bijvoorbeeld als ik in een mail een link aanklik.

Weet iemand hoe ik van dat gedoe af kan komen? Ik zie ook dat Konqueror niet bij toevoegen en verwijderen staat. Het lijkt Explorer wel..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Ruzie met Konqueror
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/21, 13:59:43 »
Citaat van: Kletskous
Uit nieuwsgierigheid heb ik met de nieuwe Feisty Kubuntu i.pv. Ubuntu maar eens geinstalleerd maar ik vraag me af hoe lang ik dat vol houd...  In ieder geval wil ik Firefox als webbrowser gebruiken. Die is ook als standaard ingesteld maar toch opent dat Konqueror steeds maar, bijvoorbeeld als ik in een mail een link aanklik.

Weet iemand hoe ik van dat gedoe af kan komen? Ik zie ook dat Konqueror niet bij toevoegen en verwijderen staat. Het lijkt Explorer wel..
ik heb geen ervaring met dit prog. maar er zit meer aan vast dan het verwijderen van de browser. in die zin heb je gelijk.

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Ruzie met Konqueror
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/21, 14:03:39 »
Het bemoeit zich inderdaad overal mee.. Vandaar dat ze mischien beweren dat het gemakkelijker is voor Windhozers om over te stappen naar KDE? :)

Guus

  • Gast
Ruzie met Konqueror
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/21, 15:36:25 »
Citaat van: Kletskous
Uit nieuwsgierigheid heb ik met de nieuwe Feisty Kubuntu i.pv. Ubuntu maar eens geinstalleerd maar ik vraag me af hoe lang ik dat vol houd...  In ieder geval wil ik Firefox als webbrowser gebruiken. Die is ook als standaard ingesteld maar toch opent dat Konqueror steeds maar, bijvoorbeeld als ik in een mail een link aanklik.

Weet iemand hoe ik van dat gedoe af kan komen? Ik zie ook dat Konqueror niet bij toevoegen en verwijderen staat. Het lijkt Explorer wel..
Je kan het ook niet verwijderen omdat het de filemanager is.

In Ubuntu staat een beheerprogramma genaamd Standaardtoepassingen

Misschien moet je in Kubuntu middels een soortgelijk programma instellen?

Pensacola

  • Gast
Ruzie met Konqueror
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/21, 16:06:35 »
Konqueror is het werkpaard van KDE.
Als je wil dat firefox htm bestanden opent kan je dat in konqueror instellen bij instellingen - bestandsassociaties
Als je wil dat firefox echt de default browser van het systeem is (dus niet alleen bij firefox instellingen zelf) ga je naar menu - systeeminstellingen - standaardtoepassingen en vul je daar bij webbrowser firefox in.

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Ruzie met Konqueror
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/22, 12:04:32 »
Dank voor de reacties. Probleem opgelost. Gnome en Ubuntu weer terug. Niks voor mij zo'n bemoeial in mijn computer en verder zag ik eigenlijk ook geen voordelen in KDE.