Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Duurt dit altijd zo lang  (gelezen 1980 keer)

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Gepost op: 2006/06/05, 18:03:05 »
Net de live-cd van Ubuntu gedownload en op cd gebrand.  Ben aan de installatie begonnen : eerst taal gekozen, dan keyboard, resolutie...

Na een tijdje verschijnt een paneel met de tekst Nautilus.  Daarna wordt het scherm bruin en de cd-lezer blijft maar aan 't werk, ondertussen al meer dan een uur.  Er gebeurt echter niet veel meer...

De cd-rom die ik gebrand heb heb ik via de menu-optie controle laten checken en dat was in orde.

Offline mcgyver

  • Lid
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/05, 18:24:49 »
Da's te lang. Moest allang de cd uitgeworpen hebben en om heropstarten gevraagd hebben.

Heb je een checksum gedaan? Soms is de cd test ok, maar de checksum niet.

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/07, 20:39:30 »
Zelfde hier. CD werkt prima op andere systemen maar op een Celeron 700MHz met 128MB gechecked geheugen. Iemand een oplossing hier voor?

Volgende heb ik geprobeerd:

CD opnieuw gedownload en gebrand
Nieuwe CD-romspeler in de Unubtubak
Nieuwe NIC in de Ubuntubak
Ander geheugen er in en laten checken
Andere HDD er in omdat de Seagate die er in zat dooie clusters bevatte
Bios update naar laatste versie

Offline mcgyver

  • Lid
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/07, 20:52:07 »
Misschien is het een idee (vanwege die 128MB) om de alternate cd te downloaden. Die is wat lichter bij de installatie. Om mijn oude desktop deed ie ook lastig, de alternate versie ging wel goed.

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/07, 21:11:38 »
Toch wel vreemd. Op een p3-1000/128 loopt hij als een zonnetje. Heb zelfs dezelfde RAMbanken getest met Ubuntu in het systeem dat problemen geeft.

Ik ga toch die alto versie eens downloaden, ben benieuwd.

budster

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/07, 21:17:27 »
Het helpt zo nu en dan wel eens om de CD langzamer te branden, enne rotte CD speler is natuurlijk ook een optie.

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/07, 21:26:29 »
Die cd-speler heb ik ook al vervangen met de speler die in het wel-werkende systeem zat. De Alternate versie is bijna binnen en dan ga ik het weer eens proberen.

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/07, 23:29:00 »
Die Alternate cd lijkt inderdaad te werken. Na h

Sjun

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/08, 08:46:15 »
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen, met een AMD 1Ghz/128MB RAM.
Mijn oplossing: Breezy installeren, en dan upgraden, dat lukte w

Gast

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/13, 12:49:39 »
Ik ben Xubuntu aan het installeren op een 400 Mhz pentium, ook met 128 MB. Het formatteren van de hele schijf wil niet werken!

Er staat wel iets op die harde schijf dat er echt af moet, maar na 3 uur was hij gisteren nog niet klaar. Ik ben het vandaag opnieuw aan het proberen (net 20 minuten bezig)... Maar hoe lang zou dit maximaal mogen duren?

Dan nog een vraag: Klopt het nou dat Xubuntu beter geschikt is voor mijn systeem dan Ubuntu?


En terwijil ik aan het typen ben verschijnt net een venstertje "Guided partitioning" dus ik ben al een stapje verder dan gisteren ;)

budster

  • Gast
Duurt dit altijd zo lang
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/13, 13:00:03 »
Hoe lang het duurt om een harddisk te formateren hangt vooral af van hoe groot (8 gig of 200 gig maakt nogal een verschil) en wat de snelheid van de schijf is.