Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu  (gelezen 453 keer)

NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu
« Gepost op: 2015/10/09, 13:21:48 »
Ik gebruik een NTFS partitie zodat ik die ook kan gebruiken met WIndows10
Maar nu krijg ik geen toegang meer tot deze partitie in Ubuntu en komt de volgende melding:
Citaat
Er is een fout opgetreden bij het aanspreken van 'Data', het systeem geeft de volgende foutmelding weer: The requested operation has failed: Error mounting /dev/sdb1 at /media/peter/Data: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdb1" "/media/peter/Data"' exited with non-zero exit status 14: The disk contains an unclean file system (0, 0). Metadata kept in Windows cache, refused to mount. Failed to mount '/dev/sdb1': Operation not permitted The NTFS partition is in an unsafe state. Please resume and shutdown Windows fully (no hibernation or fast restarting), or mount the volume read-only with the 'ro' mount option.
Ik heb WIndows al op allerlei manieren afgesloten, maar niets helpt.
De optie om de partitie  read-only te maken lijkt me niet wenselijk omdat ik zowel vanuit Ubutu als vanuit Windows deze partitie wil kunnen gebruiken.

Iemand een suggestie?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: NTFS partitie niet meer toegankelijk in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/09, 15:07:50 »
Heb het antwoord inmiddels gevonden op deze site: http://superuser.com/questions/880867/cannot-mount-ntfs-partitions-because-of-windows-10

Hoewel lastig te onthouden (voor mij) is het heel eenvouding:
Windows10 helemaal afsluiten door SHIFT-toets ingedrukt te houden en dan Windows10 af te sluiten.
Vervolgens is de NTFS partitie weer beschikbaar in Ubuntu.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood