Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ OPGELOST]een wifi ap integreren  (gelezen 2993 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
[ OPGELOST]een wifi ap integreren
« Gepost op: 2014/02/21, 15:12:15 »
Ik heb op zolder onder de zonnepanelen een wifi-kit dat de opbrengst doorgeeft via een site.
Dat is erg leuk. De ap blijft zichtbaar, wel beveiligd via de ssid van mijn netwerk. Maar blijft zichtbaar als ap kit.
Hoe kan het integreren binnen het netwerk als onzichtbaar ap kit?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 08:56:47 door Soul-Sing »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/21, 15:16:03 »
Ik begrijp niet precies, wat je wil.... Wil je de SSID verbergen, dan raad ik dat af:
https://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid
(fabeltje nummer 1)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/21, 15:29:38 »
Pjotr de sumiere handleiding van de ap-kit geeft aan dat het de bedoeling is dat de ap-kit na juiste configuratie onzichtbaar zou moeten zijn. Mijn ssid van de wifi router is niet onzichtbaar.
Het werkt natuurlijk prima, is ook 'beveiligd' met dezelfde wpa2 wifi pass als met ssid wifi router.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd omdat vrijwel alles via (l)ubuntu gaat hier.....(En de handleiding uiteraard uitgaat van windows)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/22, 09:19:55 »
ik bedoel maar: het is enkel een datalogger.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/22, 09:45:54 »
Compleet onzichtbaar is onmogelijk.
Je kan het uitzenden van de SSID wel uitschakelen maar dat heeft absoluut geen zin: de SSID wordt met ieder verzonden pakketje alsnog meegestuurd en is voor een ander vrij op te vangen.

Iedereen in de buurt kan dus zien dat een apparaat met MAC-adres X een verbinding heeft met een netwerk met SSID Y. Als je WPA2 versleuteling gebruikt kan men alleen niet ontcijferen wat er verstuurd wordt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/22, 10:32:13 »
Compleet onzichtbaar is onmogelijk.
Je kan het uitzenden van de SSID wel uitschakelen maar dat heeft absoluut geen zin: de SSID wordt met ieder verzonden pakketje alsnog meegestuurd en is voor een ander vrij op te vangen.

Iedereen in de buurt kan dus zien dat een apparaat met MAC-adres X een verbinding heeft met een netwerk met SSID Y. Als je WPA2 versleuteling gebruikt kan men alleen niet ontcijferen wat er verstuurd wordt.

Ja, dat begrijp ik uiteraard. Waarom dan wordt gezegd dat het (de wifi kit) moet integreren in de bestaande SSID is mij een raadsel.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/22, 10:43:54 »
Vanuit de support pagina's.

Citaat
de wifi kit van de fabriek is ingesteld als ap, anders zou deze niet draadloos te benaderen zijn. U moet het omschakelen zodat deze zich nèt als andere laptops, mobiles en dergelijke in uw netwerk gaat werken

WPA2 aangepast naar WPA...

 

Toen werkte het wel. Dit zou u ook aan kunnen treffen als u een oudere ADSL- modem, die van mij is oud by the way.

 

Nu gedraagt de kit zich nu net als andere elementen IN het netwerk, niet als een onafhankelijk/losstaand netwerk…

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/22, 11:46:41 »
Dat is een heel ander verhaal :)

Je apparaatje is blijkbaar ingesteld als een access point. En je kan met je laptop verbinding maken met dat access point net alsof het je router is. Het maakt dus zijn eigen aparte netwerkje.

Je zal dus even in de instellingen moeten duiken en dit omzetten zodat hij zich als een client gaat gedragen en verbinding maakt met je normale draadloze netwerk.
Hoe dit moet staat ook vast wel in de handleiding, maar zonder verdere gegevens of de handleiding kunnen we je daar onmogelijk bij helpen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/22, 11:51:33 »
1 van de handleidingen: http://www.platendt.nl/media/www.platenduurzametechnieken.nl/downloads/omvormers/130730_wifi_handleiding_v4.pdf

Ik kies dus uiteraard mijn SSID, echter na het goed doorlopen van alles blijft het zichtbaar/bereikbaar als AP......
Het logt verder prima. Staat op wpa2, etc.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/22, 11:53:15 door Soul-Sing »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/22, 11:56:40 »
Je bent nu dus bovenaan pagina 5 van die handleiding? Of heb je bij stap 15 nog steeds het verkeerde IP adres?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/22, 11:59:12 door Johan van Dijk »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/22, 12:05:44 »
Je bent nu dus bovenaan pagina 5 van die handleiding? Of heb je bij stap 15 nog steeds het verkeerde IP adres?

Van a-z- gevolgd. Verbindt goed, logt ook. Alles staat op groen=ok. Echter nogmaals als ap......(beveiligd netwerk)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/22, 12:12:08 »
Dus je hebt bij stap 14 enkele minuten gewacht en bij stap 15 staat er nog steeds een verkeerd IP adres? Wacht je wel lang genoeg?

Werkt het toch niet dan zou ik de leverancier even bellen om het na te vragen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/22, 12:27:55 »
Dus je hebt bij stap 14 enkele minuten gewacht en bij stap 15 staat er nog steeds een verkeerd IP adres? Wacht je wel lang genoeg?

Werkt het toch niet dan zou ik de leverancier even bellen om het na te vragen.

Ok, vanmiddag even een zoon omhoog sturen met een laptop, en de set-up helemaal uitzitten. Maar eerlijk gezegd blijft beneden de router/wifi eindeloos knippren bij de set-up, een kwartier hebben we hier al wel eens gehaald. Ik meld me wel weer. :/ Ben benieuwd.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/22, 12:54:48 »
De router beneden moet je ook gewoon vanaf blijven, daarvan zou je geen instellingen hoeven te wijzigen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/22, 19:11:14 »
Opnieuw alles nagelopen vanmiddag. Het bleef wederom zichtbaar als ap.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/23, 11:45:59 »
Oh, er is een sta -mode die niet werkt....
Lijkt me genoeg gedoe. Is het een veiligheidsrisico op het als ap- te laten staan?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/23, 17:23:52 »
Dan zou ik het wachtwoord veranderen. Je wil niet dan iemand met een standaardwachtwoord in kan loggen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: een wifi ap integreren
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/25, 08:56:19 »
Opgelost met de aanschaf van een accesspoint/wifi versterker. Paar minuutjes werk, en de ap intergreert hier dus wel mee. Voor mij een beetje een raadsel.
Twee vliegjes in 1 klap zo, wireless overal op goede sterkte in huis, en de ap netjes geintegreerd.