Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Fryslân organiseert 14 april 2014 een presentatie: Alternatieven voor XP  (gelezen 480 keer)


Microsoft stopt ondersteuning van Windows XP.

Op 8 april 2014 is Microsoft gestopt met de ondersteuning voor Windows XP.
Wat betekent dat voor de gebruikers die nu nog Windows XP op hun computer gebruiken?
Veiligheidslekken in Windows XP worden niet meer verholpen en ook de standaard met Windows XP geïnstalleerde toepassingen worden niet meer onderhouden.

Dit kan al snel tot onveilige situaties leiden.
Geadviseerd wordt om na 8 april 2014 vertrouwelijke zaken zoals bijvoorbeeld internet bankieren niet meer met een computer waarop Windows XP draait uit te voeren.

Wat nu? HCC Fryslân organiseert op maandag 14 april 2014 een diapresentatie:

Alternatieven voor Windows XP.

In deze presentatie worden de mogelijkheden besproken om van Windows XP naar een veiliger besturingssysteem over te stappen. Is mijn huidige computer nog geschikt voor modern besturingssysteem? Kan ik mijn bestaande programma's nog gebruiken? Hoe pak ik een eventuele overstap aan.

De hardware eisen voor Windows 7 en 8 en het gratis besturingssysteem Ubuntu worden besproken. De presentatie geeft verder een inleiding in het gebruik van Ubuntu en de hiervan afgeleide besturingssystemen. Een unieke kans om u goed te laten informeren over de mogelijkheden.

Kom naar de presentatie van Alternatieven voor Windows XP, gehouden op maandag 14 april 2014 om 20:00 in Zalencentrum Kurioskerk, Julianalaan 38, 8932 AA Leeuwarden.
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.