Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inloggen op dit forum tijdens vakantie  (gelezen 1931 keer)

inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Gepost op: 2011/05/13, 17:31:08 »
Hallo, op mijn vakantie adres in Duitsland waar ik met mijn netbook met ubuntu kon internetten kwam ik met geen mogelijkheid in dit forum. Ook inloggen kon niet. Thuisgekomen deed het forum het weer meteen. Ik kreeg de mededeling zoiets van sorry gast, U heeft geen toegang. Hoe weet dit forum dat ik op vakantie ben en waarom word je dan geblokkeerd?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/13, 17:43:52 »
Waarschijnlijk is dat IP adres geblokkeerd omdat het ooit is misbruikt door een spammer of een geband lid.

Je weet het IP zeker niet meer zodat dit uitgezocht kan worden?

Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/13, 18:59:33 »
Het komt wel eens voor dat een 'vreemd' IP geblokkeerd wordt.
Dit komt meestal voor bij verschillende Proxy's of als je aanmeldt via een telefoon.

Als ik het goed heb is dit omdat dat IP geblokkeerd is omdat er via dat IP spam verstuurd is. (Spambots (maar ook leden met een ban) willen wel gebruik maken van proxy-servers)

Het forum weet niet dat je op vakantie bent, dat u geblokkeerd werd is niet direct de bedoeling. Het is waarschijnlijk dan ook geen persoonlijke ban geweest, maar een ban op dat IP-adres.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/13, 19:58:42 »
Heeft dit niet te maken met internetten via een mobiel? Blackberry of weet-ik-veel-wat-voor-een-merk.
Dat dacht ik toch.

Niet altijd. Een proxy is ook te gebruiken op een gewone laptop/desktop.

Als iemand problemen heeft, kan die persoon gewoon mailen naar forum <at> ubuntu-nl <punt> org met vermelding van het gebruikte ip-adres, en dan kijken we het na.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/13, 20:26:07 »
Heeft dit niet te maken met internetten via een mobiel?

Staat mij ook iets van bij. Weet niet meer wie het was, maar er hééft iemand een bericht gepost over niet kunnen/'mogen' inloggen via een mobiel.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/13, 20:29:45 »
Het komt wel eens voor dat een 'vreemd' IP geblokkeerd wordt.
Dit komt meestal voor bij verschillende Proxy's of als je aanmeldt via een telefoon.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline joop905

  • Lid
Re: inloggen op dit forum tijdens vakantie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/13, 21:57:43 »
Volgens mij gewoon naar je FF taakbalk gaan en navigeren naar: Extra---->Recente geschiedenis wissen( Ctrl+Shift+Del.)

grJ